Goodcamp werkt 24u tegen burn-outs

Crea / News

GoodcampPop-up communicatiebureau Goodcamp gaat op 22 november een wel erg lange werkdag tegemoet. Zij gaan 24 uur aan een stuk knallen voor Kompas, een organisatie die zich bezig houdt met loopbaanbegeleiding en re-integratie na burn-outs. Het doel? Het toenemende aantal burn-outs bij jongeren onder de aandacht brengen.
Cijfers van het Riziv tonen aan dat er in 2017 maar liefst 28.000 Belgische werknemers langer dan een jaar afwezig waren. Vooral jongeren vallen alsmaar vaker ten prooi aan deze ziekte. “Burn-outs zijn een hot issue. Toch merken we dat het moeilijk is om te erkennen en herkennen dat je op het randje staat. Zelfs wanneer je lichaam stop zegt, wil je hoofd soms nog verder gaan,” aldus Hadewijch Heyvaert, medewerkster bij Kompas.
Goodcamp is een initiatief van communicatiebureau Absoluut Zulu. Vier maanden lang krijgen zes twintigers de kans om hun eigen pop-up communicatiebureau te runnen. Dit jaar draait alles om de HR communicatie naar Generatie Z. Begin september kregen de Goodcampers een “bucket-list” met allerlei opdrachten.  Duizend volgers behalen op hun eigen Instagrampagina? Pitchen voor een CEO? Een 24u-challenge organiseren? Challenge accepted! Deze challenge houdt in dat ze 24 uur aan een stuk, met z’n allen, moeten werken aan één opdracht. De inhoud van de opdracht mochten ze helemaal zelf bepalen. “Aangezien iedereen wel iemand kent die te maken heeft (gehad) met een burn-out, was de keuze voor ons snel gemaakt,” vertelt Goodcamper Tine Van Daele. “Kompas wil meer jongeren bereiken en laat dat nu net onze specialiteit zijn.” De 24u challenge zal ook te volgen zijn op het Instagramkanaal van de Goodcampers (@goodcampers).”