Goodcha redt de wereld

Goodcha logo

Communication / News

Goodcha headerDe studenten van de Belgian Advertising School openen een maand lang hun eigen communicatiebureau. Afgelopen maandag werd Goodcha boven het doopvont gehouden. Met dit initiatief willen de 25 studenten de verbindende factor zijn tussen bedrijven en millennials. Door merken verder te laten kijken dan hun winstcijfers en ontslagpremies...

Goodcha logo

In het derde levensjaar van de Belgian Advertising School, een initiatief van Thomas More, lanceren de studenten opnieuw een pop-up bureau. De vorige lichting focuste zich met Swiped op de sociale media van merken. De generatie van dit jaar besloot het over een andere boeg te gooien. De studenten vinden dat merken te veel met zichzelf bezig zijn. Er is te weinig transparante communicatie. De vragen “Waar is het product gemaakt?”, “In welke omstandigheden?” en “Met welke gevolgen?” worden te weinig gesteld. 

Merken moeten menselijker worden, willen ze millennials bereiken. Daar wil Goodcha voor zorgen, door bedrijven een Goodcha Factor te geven. Dat is een score gebaseerd op negen factoren zoals bedrijfscultuur, lokale verankering en authenticiteit. Aan de hand van die score brengen de studenten het merk in kaart, met als doel de ‘hartslag’ ervan te verhogen.

BAS Goodcha

Het blijkt geen toeval te zijn dat 25 studenten van 22 à 23 jaar met dit initiatief op de proppen komen. Het Meaningful Brands-onderzoek van Havas toonde aan dat 61% van de jongeren geboren tussen 1980 en 2000 zich verantwoordelijk voelt om een verschil te maken in deze wereld. Daarnaast vindt 70% van de mensen dat merken een grotere rol moeten spelen om problemen als werkloosheid en klimaatopwarming aan te pakken. De studenten willen met Goodcha merken hierop wijzen. Goed doen heeft een positieve impact op zowel je klanten, de maatschappij - en niet te vergeten - op het merk zelf.

Wit u weten waar deze millennials toe in staat zijn? Neem contact op via de website www.goodcha.be.