Internetgigant Google wil zijn creatie DoubleClick, dat ervoor zorgt dat internetgebruikers aangepaste advertenties te zien krijgen, nu ook uittesten bij traditionele straatadvertenties. Een voorbeeld daarvan is het reclamebord van YouTube voor een sportevenement in de buurt, dat u hieronder kunt zien.
Hoe het precies werkt? De slimme reclameborden verwerken verwerken informatie over bijvoorbeeld het weer, locatie, dichtbijzijnde evenementen of het verkeer, waardoor voorbijgangers steeds de meest relevante reclame te zien krijgt. Op zich is dit experiment niet het eerste in zijn soort (anderen zoals Rubicon Project, TubeMogul of Xaxis hebben hier al eerder mee geëxperimenteerd), maar wat Google wel als extra troef heeft, is zijn positie als technologische leider. De internetgigant is zijn diensten door de jaren heen namelijk steeds meer beginnen diversifiëren met onder andere services als YouTube, Gmail, Google Maps, Google Drive, Google en Google Adworks.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]