Goud voor duurzaam ondernemen van Roularta en KPMG

Awards / Media / News

Roularta Brand Studio viel in de prijzen bij de Native Advertising Awards met een Gold Award in de Categorie Best Use of Print. Deze prestigieuze prijs sleepte men in de wacht voor de Gids voor Duurzaam Ondernemen, een project dat men er realiseerde voor KPMG.

Samen met de Trends-redactie, van haar kant ook erg gefocust op Change the Game en duurzaam ondernemen, stelde men een speciale gids samen van 56 pagina’s, waarin KPMG zijn duurzaamheidsexpertise toelicht in een centraal katern aan de hand van een aantal inspirerende cases. Om verspilling tegen te gaan, wordt deze gids uiteraard duurzaam en gericht verdeeld. Bovenop een fysieke verzending naar 13.000 familiebedrijven uit de database van Trends Business Information, werd een brede crossmediale campagne opgezet om mensen de gids gratis te laten aanvragen. Intussen gingen reeds 3.300 duurzaamheidsgidsen de deur uit. De gids kan u nog steeds aanvragen via www.trends.be/duurzaamheidsgids.

Dit project illustreert perfect hoe een nauwe samenwerking tussen commerciële partner, redactie en de uitgebreide data van Roularta Media Group tot een succesvol resultaat leiden.     De NAA-jury gaf deze commentaar mee: “Best of print is naast een klassieker ook een erg competitieve categorie. Deze gedrukte “how to” gids is zowel relevant als mooi geproduceerd. Het is een blijver voor alle bedrijven die werken aan hun duurzaamheid. Creatief én nuttig.”

De Native Advertising Awards zijn een initiatief van de Native Advertising Institute. In de jury vinden we internationale experts van onder andere New York Times, Adweek, BBC en Axel Springer. Het Native Advertising Institute werd in 2015 opgericht als de referentie hub voor zowel uitgevers als marketingprofessionals.