Great pakt monsterlijk uit voor RIZIV

4schools / Crea / News

Op 11 maart lanceerde het RIZIV een campagne rond eerstelijns psychologische hulp. Studies tonen aan hoezeer die campagne nodig is: minstens een Belg op de vier wordt in de loop van zijn leven geconfronteerd met psychologische problemen. 

De campagnedoelstelling is drievoudig. Ten eerste wil het RIZIV het grote publiek aanzetten om attent te zijn voor bepaalde signalen vooraleer het pathologisch wordt, ten tweede is het de bedoeling om met de campagne mensen aan te moedigen om tijdig te praten over psychologische problemen en zo een negatieve spiraal van mentale gezondheidsproblemen te vermijden. En het laatste doel is informatie aanreiken over de financiële voordelen waarvan mensen met psychologische problemen gebruik kunnen maken.

Na een pitch vertrouwde het RIZIV de campagne toevertrouwd aan het Brussels bureau Great, dat in samenwerking met mediabureau Blue2purple de boodschappen verspreidt via digitale en print-affiches, flyers, radiospots, sociale media en een YouTubefilm van Brice VDH. Een brief informeert verschillende partners over de financiële voordelen voor de doelgroep en spoort ze aan om de campagne te helpen verspreiden 

 “We willen het inzichtbare zichtbaar maken door slechte gevoelens zoals angst, stress of eenzaamheid voor te stellen als denkbeeldige wezens die zich nestelen in het dagelijkse leven van de mensen, waardoor ze zich minder goed voelen,” zegt Axel Leclère, CD van Great.   

De website spreekerover.be nodigt uit om er zelf iets aan te doen vooraleer een slecht gevoel zich nestelt. Via een zoekmodule kan het publiek het dichtstbijzijnde centrum voor mentale gezondheid vinden en zo een afspraak maken met een geconventioneerde psycholoog of klinisch orthopedagoog. 

Credits:

Client: RIZIV / Elodie Debrumetz, Giel Abrahams, Adrien Randolet 

Agency: GREAT  

Managing Partner: Laurent Poznantek 

Client & Project Managers: Roxane Schauss, Julie Demoulin 

Strategy: Carl De Gussem 

Creative Director: Axel Leclère 

Creatives: Cédric Tielemans, Roberto Salvador 

Copy Nl : Wim Demyttenaere 

Head of Design: Sébastien Bontemps 

Digital Designer: Filiz Elaerts 

Designer: Gwen Pitseys 

Media: blue2purple / Nathalie Terwingen, Harold Thuysbaert 

Social Media: MKKM / Pierre Dermine 

Director: Brice VDH 

Production House: Disturb / Emeline Fouya 

Sound House: La Vita / Till De Saeger