Greenpeace en Publicis Groupe lanceren #MeatTheLies

Crea / News

De vleesindustrie valt niet te onderschatten, zegt Greenpeace: "Decennialang zetten ze de wereld naar hun hand met manipulatieve leugens en verheerlijkende reclame. Langs de andere kant valt de onversneden waarheid nog moeilijk te ontkennen, want de klimaatopwarming laat niet langer op zich wachten." Tijd voor Greenpeace om hen het vuur aan de schenen te leggen. In hun nieuwe campagne '#MeatTheLies' ontdekken we verschillende boerderijdieren met lange Pinokkio-neuzen samen met de grootste leugens die nog steeds rondspoken in de hoofden van de bevolking: 'Je hebt vlees nodig voor eiwitten' of 'Vlees is duurzaam'. Smaakt naar meer? Meer mythes zijn te vinden op www.greenpeace.dk/dissected.

Met deze opvallende beelden trekt Greenpeace de aandacht en pleit ze voor drastische beperkingen van reclame voor vlees door de overheid, de detailhandel, de media en de creatieve industrie: "Er is al genoeg fake news dat elke dag verteerd moet worden. Mensen verdienen niets dan de waarheid, zodat ze hun eigen keuzes kunnen maken. Of dat nu volledig veganistisch gaan inhoudt of eerder flexitarisch, dat is volledig aan hen. De vleesindustrie mag dan wel een neus hebben voor leugens, maar mensen hebben een onstilbare honger naar de waarheid."

Credits

Client: Greenpeace International
Contacts: Victoria Bembibre, Alessandro Saccoccio

Client Lead: Nejwa Jacobs

Account Manager: Geoffrey Delhoux

Chief Strategy Officer: Berten Peremans

Strategy Director: Yves Van Landeghem

Brand & Campaign Strategist: Nicolas Vergauwen

Chief Creative Officer: Eduardo Marques

Creative Director: Berke

Creatives/concept providers: Jannik Vinck & Maxime Van Parys

Creative Designers: Justine Depape, Benoit Germeau

Creative Retouchers: Fred Dupont, Francois Baudon