Grégory Piet versterkt Soprism

News / People

Soprism, specialist in consumentenanalyse uit digitaal gedrag, zet haar productontwikkeling verder, alsook haar groei, dankzij haar trouwe klanten in België, Frankrijk en Italië. De Belgische technologiefirma, pionier in het genereren van publieks- en consumenteninzichten uit data van Facebook en Instagram, heeft de laatste maanden de wind in de zeilen. Soprism tekent inderdaad een aanzienlijke groei van 50% op tegenover 2020.

Onafhankelijk van de unieke psychografische kennis waartoe Soprism toegang heeft, dankzij het exploiteren van gegevens uit de wereldwijd meest verspreide sociale netwerken, consolideert de context van de wereldwijde pandemie de waarde van digitale inzichten. Deze inzichten, die in realtime worden geüpdatet, zijn gebaseerd op de analyse van het gedrag en de interacties van meer dan 2,7 miljard mensen, verdeeld over de 5 continenten. In België bevat het dagelijks geanalyseerde staal gegevens van meer dan 8 miljoen mensen.

Om aan deze behoefte te voldoen heeft Soprism, parallel aan haar SAAS-platform voor doelgroepenprofilering, een nieuw aanbod voor studies op aanvraag ontwikkeld die ondersteuning zal bieden van het definiëren van de behoeften tot strategische aanbevelingen op basis van de unieke kennis van de doelgroepen die de oplossing van Soprism mogelijk maakt.

Het gevolg? Het Soprism-team groeit. Grégory Piet, PhD en expert in datamarketing, versterkt de datagroep van de Belgische onderneming. Piet heeft al veel tijd doorgebracht aan de zijde van marketing- en communicatieverantwoordelijken uit verschillende sectoren om hen te adviseren op basis van consumenteninzichten. Hij zal ook een belangrijke rol spelen in het faciliteren van de interpretatie van inzichten uit het Soprism-platform, met name dankzij de integratie van nieuwe indicatoren en via de structurering van een nieuwe logica voor het lezen van gegevens.