GRIT zet InSites op derde plaats
InSites Consulting, een van origine Gents onderzoeksbureau, is in een recente wereldwijde ranking van meest innovatieve onderzoeksbureaus tot 3de beste speler benoemd. De GRIT (Greenbook Research Industry Trends-studie), uitgevoerd door Greenbook (de leading onderzoeksblog in de USA), analyseert jaarlijks evoluties en trends in de onderzoeksindustrie en maakt daarbij ook een ranking van de 50 meest innovatieve marktonderzoeksbureaus, gebaseerd op input van meer dan 3.565 marketing- en onderzoeksprofessionals. Jaar na jaar kon het Belgische InSites Consulting zijn positie in deze ranking versterken. In 2012 kwamen ze nog binnen op de 11de positie en nu dus een top 3 resultaat. De top 3 wordt aangevuld met BrainJuicer (1) en Ipsos (2). Nielsen staat op 4, GfK op 5 en TNS op 6. Opvallend is ook de tiende plaats van Google.
Kristof De Wulf, CEO en medeoprichter: “InSites Consulting is nu bijna 20 jaar geleden ontsproten uit de schoot van de Vlerick Business School waar alle oprichters - naast mezelf ook Joeri Van den Bergh, Niels Schillewaert en Tim Duhamel - toen een academische research functie in marketing uitoefenden. Die drang naar vernieuwing en ontdekking zit nog steeds in onze genen. Al meer dan tien jaar investeren we consistent in conceptuele en methode-innovatie via ons ForwaR&D Lab, een interne R&D cel, en we zijn dan ook blij dat dit vruchten afwerpt in de vorm van externe internationale erkenning.”
Met het hoofdkantoor in Gent en vestigingen in Rotterdam, Timisoara, Londen en New York, telt het bureau momenteel 170 medewerkers, realiseert het een omzet van meer dan 22 miljoen euro en werkt het wereldwijd voor klinkende namen als IKEA, Coca-Cola, Unilever, MasterCard, Heineken enz.