Grote Liefde bij Chipotle

In 2011 gaf Chipotle het startschot voor een reclamesaga met 'Back to the Start'. Ontroerde het sentimentele verhaal of het bijpassend arrangement van Coldplay's 'The Scientist' door Willie Nelson jury en festivalpubliek in Cannes? 'Back to the Start' werd alleszins een instantklassieker die het merk wereldwijd op de kaart zette. Dat zette de saga in 2013 verder met 'The Scarecrow', naar beproefd recept met een cover van 'Pure Imagination' door Fiona Apple. En dit jaar werd 'A Love Story' favoriet bij uitstek van jury en publiek.
'A Love Story' volgt een ietwat timide jongetje dat sinaasappelsap op straat verkoopt tegenover een bebrild verkoopstertje van limonade. In een onhandige poging om centjes in te zamelen voor 'de' date, verspreidt hij folders voor de eigen winkel in zijn hele buurt. Maar daardoor verpest hij nu net de zaakjes van zijn verre geliefde. Het is het begin van een concurrentiestrijd waarbij ze uiteindelijk uitgroeien tot volwassenen aan het roer van fastfoodketens.
Op de keper beschouwd sluit de moraal van dit verhaal aan bij de vorige reclamecampagnes van Chipotle. Het koppel wordt geconfronteerd met de gevolgen van hun acties. En ze herontdekken elkaar én hun oorspronkelijke folders. Hun vingers raken elkaar éven aan. Zij En Hij Beginnen Een Nieuw Leven, met 100% natuurlijk sap en 100% natuurlijke taco's, tiens, vanuit een 100% duurzame food truck in het midden van het buurtpark. De spot sluit af onder het motto 'Cultivate a better world'.
Het bureau CAA en het animatieproductiehuis Passion Pictures mogen trots zijn op 'hun ''A Love Story' . In de beste traditie van de saga voert die een arrangement op, ditmaal van 'I Want It That Way' van The Backstreet Boys door My Morning Jacket. Regisseur van dienst is Saschka Unseld, die overduidelijk ooit nog voor Pixar werkte.
https://www.youtube.com/watch?v=nKleQ1MXMCs
Credits
Client: Chipotle
Title: "A Love Story"
Agency: CAA
Agency Producers: Amanda Jiminez, Jay Brooker
Agency Creatives: Todd Hunter, Tony Fur
Production, Animation Company: Passion Pictures
Director: Saschka Unseld
Art Director: Katy Wu
Executive Producers: Debbie Crosscup, Ryan Goodwin-Smith
Producer: Sibylle Preuss
Animation, Visual Effects: Passion Pictures
Visual Effects Supervisor: Neil Riley
Computer Graphics: Christian Mills
Animation: Wesley Coman, Chris Welsby, Aldo Gagliardi, Cath Brooks, Catherine Elvidge, Karin Matteson, Scott Bono
Texture, Shading: Ian Matthews, Katreena Erin Bowell, David Domingo Jimenez, Leigh Van Der Byl, Louise Chassain, Sara Diaz, Stuart Hall, Arkin Esfref, Alex Holman, David Watson, Leigh van der Byl, Camille Perrin, Patrick Kraft, Roxanne Martinez
Rigging: Morgan Evans, Matteo Nibbi, Giulia Dell'Armi
Visual Effects: Jamie Franks, Colin Perrett, Kwai Keung IP, Junaid Syed, Antonios Deftarios, Guillaume Zaouche, Gabriele Veronese, Matt Moyes, Robin Nordenstein, Alice Jarre
Light, Render: Christian Mills, Richard Moss, Stuart Hall, Adrian Russell, Patrick Kraftt, Alex Holman, Roxanne Martinez, David Watson, Nikolay Kulishev, Simon Maddocks, Francois Pons
Compositing: Johnny Still, Andre Bittencourt, Raphael Theolade, Valeria Romano, Javier Cid, Alex Grey
Animation Supervisor: Jay Boose
Computer Graphics Coordinators: Joost Zoetebier, Suzanne Forward
Character, Production Design: Katy Wu, Amandine Pecharman
Graphic Designer: Davide Saraceno
Postproduction: Technicolor Postworks
Colorist: Max Horton
Music Producer: Blake Mills
Music Performance: Brittany Howard, Jim James
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]