Group Jansen valt voor de Care Principles

Crea / News

De Care Principles is niet enkel een boek en een visie, het is ook een herpositioneringstool om bedrijven klaar te stomen voor de toekomst, ontwikkeld door Isabel Verstraete. U las ongetwijfeld al over die Care Principles, en/of u woonde de Orbit by PUB-sessie van Isabel Verstraete bij (die hier te herbeleven valt). En of die Care Principles realistisch zijn? Group Jansen is een een eigenzinnig renovatie- en bouwbedrijf met innovatieve eigen producten. Deze snelgroeiende groep wordt geleid door een vrouwelijke CEO, Nadia Jansen, die snel overtuigd was om vanuit de Care Principles haar bedrijf te herpositioneren. Zo kon men de waarden, de unieke bedrijfscultuur en de visionaire visie op de bouw beter in de verf te zetten. Isabel Verstraete herpositioneerde eerst het bedrijf volgens de Care Principles. "Tegelijkertijd is er een Care-scan uitgevoerd (methodologie om intern te meten hoe goed de organisatie scoort op de Care Principles) en vervolgens heb ik een internationaal team samengesteld om een employer branding campagne te creëren, want de Care Principles starten intern met de zorg voor je eigen werknemers en uiteraard vertaalt dit zich extern als je veel nieuw personeel zoekt zoals dit snel groeiend bouwbedrijf," zegt Isabel Verstraete.

Bij Group Jansen werken ondertussen 500 werknemers, maar ze zijn #groeiendambitieus en dus startte men een opvallende rekruteringscampagne. Een bouwbedrijf dat op zoek is naar vogelaars, meesteressen en sudoku- junks? Klopt. Er is een tekort aan goede mensen in de bouw dus Group Jansen staat open voor talent met een andere professionele achtergrond. Goesting is daarbij belangrijker dan alleen diploma’s.

Met een ongewone campagne en grappige filmpjes worden getalenteerde mensen uitgenodigd te solliciteren. Ben je een bierbrouwer, early bird of paaldanser? Grijp je kansen bij Jansen...Isabel Verstraete stelde volledig in lijn met de Care Principles, en in het teken van #collaboration een uniek en internationaal team van experten samen om de strategie tot leven te brengen.

Credits

Klant: Kenneth Ramaekers, directeur marketing Group Jansen

Strategie: Isabel Verstraete, The Care Principles
Concept & copy: Scato Van Opstall, Karma Brothers

Concept, Design & art direction: Martin Pyper, Me Studio

Project manager: Femke Hulshof, Me Studio

Franstalige copy: Cathérine Quadens

Mediabureau: Wavemaker