Gutzandglory ontwikkelde voor PwC Tenzing, de nieuwe chatbot van PwC die laatstejaarsstudenten rekruteert en informeert over hun carrièremogelijkheden via Messenger chats. PwC biedt zo alle studenten een persoonlijke sherpa die hen vergezelt op hun pad naar een topjob. Ze kunnen Tenzing 24 uur per dag vragen stellen over solliciteren en werken bij PwC, inschrijven voor jobevents, interviewtips krijgen en een tech trip naar Londen winnen.
Door machine learning wordt de chatbot getraind om taal te begrijpen en niet alleen te reageren op voorgeprogrammeerde commando’s. Tenzing mag dan een machine zijn, hij heeft een zeer menselijk voorkomen en karakter. Daarvoor werd een 3D-personage gecreëerd dat net als zijn naam verwijst naar de sherpa Tenzing Norgay, die de allereerste klimmer naar de top van de Mount Everest gidste.
Je leert Tenzing kennen doorheen de slimme chatconversaties die niet alleen functioneel maar ook erg visueel en grappig zijn.
De bot en de bijhorende lanceringscampagne passen binnen het PwC base camp-platform dat Gutzandglory lanceerde in 2016. Daar krijgen studenten met entertainende en informatieve content hulp bij het solliciteren en leren ze wat de PwC sherpa-attitude precies betekent: een hands-on approach, waarbij PwC je begeleidt op je pad naar de top – als student, maar ook als klant of medewerker.
Een online campagne op Youtube, Google, Facebook en Instagram genereert traffic naar de chatbot, specifiek op de doelgroep van laatstejaarsstudenten.
Credits
Client : PwC
Client Contact : Saskia Rademakers, Jordy Vanderveken
Agency : Gutzandglory
Account team : Barbara van Huis, Sarah Lanckman
Strategy : Peter Loiseaux
Digital team : Frédéric De Vries, Dennis Snijders
Social Media Manager : Luba Karpova
CD : Kris Lenaers
Creatives : Veerle Vandenbroucke, Jeroen Goossens
Design : Lim Sijmons
DTP : Catherine Van den Meersschaut
3D Production : Hoaxland
Chatbot development : PwC