Gutzandglory doet SD Worx/Bleckmann pieken

March Madness zegt je waarschijnlijk niets. Maar Black Friday en Summer Sales doen ongetwijfeld een belletje rinkelen. In de supplychainwereld zijn dat drie belangrijke piekmomenten. SD Worx, de nieuwe klant van Gutzandglory, vroeg het bureau meteen al om een tactische campagne in elkaar te steken voor hun key account Bleckmann.
Bleckmann is van textieldistributeur uitgegroeid tot logistieke partner van internationale mode- en lifestylemerken. Daar hoort ook het samenstellen, inpakken, versturen en retourneren van pakjes bij. Op piekmomenten heeft het bedrijf tot 1.200 extra orderpickers nodig gedurende zo’n 10 à 14 dagen.
Gutzandglory bedacht een concept dat multi-inzetbaar is op de verschillende piekmomenten. Met de campagnelijn “Reach new peaks” speelt het zowel in op de skills als het werkplezier van de jonge en urban doelgroep. Want uit gesprekken met medewerkers bleek dat de sfeer op de werkvloer zeer goed is bij Bleckmann – “soms voelt het zelfs aan als een festival met heel veel culturele diversiteit”.
Het bureau maakte vier portretten van medewerkers op de werkvloer. Jonge, energieke personen die duidelijk plezier hebben in hun werk. Om de campagne de nodige urban vibe te geven, werd gewerkt met street en nightlife fotograaf Daniil Lavrovski. Via abri’s, raamstickers op bussen en een uitgekiende socialmediacampagne – op Facebook, Instagram en het Google Display Netwerk - leidde het potentiële kandidaten naar de website sdworx.jobs/bleckmann.
Resultaat? De campagne doet wat ze moet doen. Naar aanloop van Black Friday bijvoorbeeld waren alle 1200 vacatures na amper één week campagne ingevuld.
Credits
Client: SD Worx/Bleckmann
Client contact: Gitte Milbou, Mathias Haentjens
Agency: Gutzandglory
Account Team: Delphine De Kegel, Frederik De Zutter
Media planning: Addurance
Strategy: Peter Hoogland, Kris Lenaers
CD: Kris Lenaers
Creation: Jelle van Garderen, Thierry Wiebking, Gerlinde Jonckheere
Design: Lim Sijmons, Robbe Verlinde, Leo Van de Velde
Motion Design: Stef Deleurere
Digital Strategy and Project Management: Nicolas Salamone, Tom Vanlerberghe
Photographer: Daniil Lavrovski
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]