Gutzandglory doet SD Worx/Bleckmann pieken

Crea / News

March Madness zegt je waarschijnlijk niets. Maar Black Friday en Summer Sales doen ongetwijfeld een belletje rinkelen. In de supplychainwereld zijn dat drie belangrijke piekmomenten. SD Worx, de nieuwe klant van Gutzandglory, vroeg het bureau meteen al om een tactische campagne in elkaar te steken voor hun key account Bleckmann

Bleckmann is van textieldistributeur uitgegroeid tot logistieke partner van internationale mode- en lifestylemerken. Daar hoort ook het samenstellen, inpakken, versturen en retourneren van pakjes bij. Op piekmomenten heeft het bedrijf tot 1.200 extra orderpickers nodig gedurende zo’n 10 à 14 dagen. 

Gutzandglory bedacht een concept dat multi-inzetbaar is op de verschillende piekmomenten. Met de campagnelijn “Reach new peaks” speelt het zowel in op de skills als het werkplezier van de jonge en urban doelgroep. Want uit gesprekken met medewerkers bleek dat de sfeer op de werkvloer zeer goed is bij Bleckmann – “soms voelt het zelfs aan als een festival met heel veel culturele diversiteit”.

Het bureau maakte vier portretten van medewerkers op de werkvloer. Jonge, energieke personen die duidelijk plezier hebben in hun werk. Om de campagne de nodige urban vibe te geven, werd gewerkt met street en nightlife fotograaf Daniil Lavrovski. Via abri’s, raamstickers op bussen en een uitgekiende socialmediacampagne – op Facebook, Instagram en het Google Display Netwerk - leidde het potentiële kandidaten naar de website sdworx.jobs/bleckmann.

Resultaat? De campagne doet wat ze moet doen. Naar aanloop van Black Friday bijvoorbeeld waren alle 1200 vacatures na amper één week campagne ingevuld. 

Credits

Client: SD Worx/Bleckmann

Client contact: Gitte Milbou, Mathias Haentjens

Agency: Gutzandglory

Account Team: Delphine De Kegel, Frederik De Zutter

Media planning: Addurance

Strategy: Peter Hoogland, Kris Lenaers

CD: Kris Lenaers

Creation: Jelle van Garderen, Thierry Wiebking, Gerlinde Jonckheere

Design: Lim Sijmons, Robbe Verlinde, Leo Van de Velde

Motion Design: Stef Deleurere 

Digital Strategy and Project Management: Nicolas Salamone, Tom Vanlerberghe

Photographer: Daniil Lavrovski