Vanuit 'De bank die durft' creëerde Gutzandglory een volledig nieuwe en geïntegreerde koepelcampagne voor Europabank. Onder andere de coronacrisis vroeg om een opgefriste strategische invulling van die positionering. Een positionering die de bank (opnieuw) met de huidige en toekomstige consument verbindt, en die inspeelt op de snel veranderende tijden en de vele mogelijkheden die ze creëren. "Want als multi-nichespeler staat de bank dicht bij zijn klanten en luistert ze als geen ander naar de durvers van deze wereld."
De focus ligt nu volop op positiviteit, iets dat we in deze bizarre tijden allemaal wel wat meer kunnen gebruiken. Want zelfs nu mag je in het leven eigenlijk niet blijven stilstaan, wachten of te lang twijfelen over de dingen. Waarom zou je wachten als je nú volop voor iets kunt gaan? Durf te kiezen. Durf te veranderen. Durf te leven. Dat vertaalt zich in de campagnelijn “Een beetje durf kan uw leven veranderen.” De reden hiervoor is simpel: een beetje durf kan heel wat in gang zetten. En kan eigenlijk je verdere levensloop, zowel privé als professioneel, bepalen. In elk plan, in elke droom is de eerste stap het belangrijkst. Alles begint bij wat moed bij elkaar rapen om aan de slag te gaan. Als een katalysator voor wat komen gaat. En het eindresultaat kan best wel eens indrukwekkend zijn.
Dat geloof in vooruitgang en ondernemen, of het nu privé of zakelijk is, wordt op een verrassende en humoristische manier uitgedrukt. In deze campagne tonen we de positieve gevolgen van die attitude. Want als jij durft in je leven, als jij het lef hebt om je wilde plannen open en bloot te komen uitleggen, dan denkt Europabank daar helemaal in mee. Geen droom is namelijk te gek voor Europabank. Of je nu de Little Richard van deze eeuw wil worden of de Noordzee over wil varen in – jawel – een pompoen.
In een eerste fase wordt deze hybride B2C/B2B campagne uitgerold voor particulieren, met focus op de persoonlijke lening. De campagne wordt ingezet in print (magazines en kranten), affichage (digital OOH, 20m2, 2m2), radio, instore en online video (30” en 15”).
Credits
Client: Europabank
Client Contact: Amaury Rooselaer , Katleen De Maesschalck
Agency: Gutzandglory
Account Team: Frederik De Zutter, Flore Van Schoors
Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone
CD: Kris Lenaers
Creation: Yannick De Haes, Jelle van Garderen, Gerlinde Jonckheere, Jeroen Goossens
Copy FR: Fabrice Storti
Design: Lim Sijmons, Robbe Verlinde, Catherine Van den Meersschaut
Motion Design: Stef Deleurere
Film & Photography Production Cy: De Machine
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Thomas Anthoni
Production Assistant: Nina Payrhuber
Director: Ralf Demesmaeker
DOP: David Doom
Art Direction: Aaron De Keyzer
Styling: Inger Pedersen
Casting: Sien Josephine Teijsen
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Grading: Florian Keirsse
Audio & Sound Production: Raygun
Radio Production Company: Raygun
Photographer: Lichtwaas