Gutzandglory en Beaphar laten honden hun gekke zelf zijn

Crea / News

Onze huisdieren zijn deel van onze familie en ze verdienen de allerbeste zorg. Daarom ontwikkelde Beaphar de CaniComfort Range, producten die een kalmerend effect hebben op honden in stressvolle situaties.

Niet alleen wij, maar ook onze huisdieren kunnen stress ervaren. Zeker op momenten die voor ons onschuldig lijken, maar het voor hen net niet zijn. Zoals tijdens de eindejaarsfeesten bijvoorbeeld, wanneer stresserend luid vuurwerk zelden veraf is. Maar lekker eten ook. En als we honden mogen geloven is er altijd plaats voor een extra snack.

Gutzandglory creëerde hiervoor een televisiespot en afgeleide online video. De spot liep in de periode oktober-november in het Verenigd Koninkrijk op Sky naar aanleiding van de Guy Fawkes-feestelijkheden. Dat gaat traditioneel gepaard met vuurwerk en is zowat de kick-off van het vuurwerkseizoen dat loopt tot en met nieuwjaar. De online video werd naast de UK ook ingezet in Duitsland en Frankrijk op YouTube. Vanwege het plotse vuurwerkverbod in België en Nederland werd het product gecommuniceerd via een online bannercampagne ter vervanging van de online video. Het bureau ontwikkelde ook een ondersteunende visual die online, in print en in de verkooppunten werd ingezet.

Natuurlijk werd ook de kat niet uit het oog verloren. Daarom creëerde Gutzandglory ook voor de kalmerende CatComfort-producten een visual die aansloot bij het ondeugende karakter van de CaniComfort-video. 

Credits
Client: Beaphar 
Client Contact: Thomas Van Nielandt, Marlies Nijmeijer, Sue Huggett, Gemma Harrington, Vicky Le Fanu
Agency: Gutzandglory
Account Team: Justine Wittoek, Flore Van Schoors, Wolf Florizoone
Strategy: Peter Loiseaux
Digital Strategy: Tom Vanlerberghe
CD: Kris Lenaers
Creation: Gerlinde Jonckheere, Jeroen Goossens
Lead Designer: Lim Sijmons
Design: Robbe Verlinde, Catherine Van den Meersschaut
Motion Design: Stef Deleurere
Film & Photography Production Cy: De Machine
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Thomas Anthoni, Nina Payrhuber
Production Assistant: Katrien Versonnen
Director: Anthony Schatteman 
DOP: David Doom
Styling/Art: Inger Pedersen
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Photographer: Greg Smolders