Na een jarenlange samenwerking integreert Gutzandglory het Antwerpse Mundo Digitalis en vormen ze voortaan één creative communications agency: June20. Als één team bieden ze vanuit Gent en Antwerpen (en vanuit meer dan 40 thuiskantoren) creatieve en technologische oplossingen aan die vertrekken vanuit een heldere merk- en communicatiestrategie.
Een perfecte combinatie van creatieve en technologische expertise
Sinds de start in 2010 had Gutzandglory de ambitie om een hoog niveau van creatief werk en strategie op een toegankelijke schaal te brengen: small enough to care and big enough to make it happen. Door vandaag meer dan ooit creatief en technologisch talent samen te brengen kan June20 naar eigen zeggen werkelijk alle touchpoints aan. Zelf noemen ze het: Engineering Emotions.
Geloof in eigen sterkte: groei met nieuwe services en serviceteams
“We zetten in op onszelf, in een tijd waarin we veel creatieve bureaus zien opgaan in grote of internationale groepen. We worden één van de grotere onafhankelijke spelers in België maar we behouden een sterke band met de lokale markt,” vertelt Wolf Florizoone, managing director van het bureau. “We geloven in de kracht van wat we doen: communicatie die mensen in beweging brengt, om zo merken te doen groeien. Dankzij de fusie met het team van Mundo Digitalis kunnen we dat nog beter doen, met een inhouse team voor platform development, e-commerce en digital marketing. Daarnaast komt er ook een media-team, gespecialiseerd in digital advertising én een team voor PR, content & influencer marketing. Zo kunnen we nationale en internationale merken blijven bedienen over de hele breedte, maar kunnen klanten ons voortaan ook op projectbasis inschakelen via de service teams.”
Hans Palmers van TBWA tot June20
“De voorbije jaren werkten we samen op heel wat grote projecten,” vult Hans Palmers aan. “Denk maar aan het online banking platform en de website van Europabank, het wereldwijde webportaal van Etex, de sites van Stop Parkinson en XLBoom, applicaties voor JBL en meer. Wij zorgen voor een optimale flow tussen creatie, design, digital, strategie, waarbij iedereen verder kijkt dan zijn eigen expertise. Door mijn ervaring bij TBWA op klanten als Delhaize en KBC heb ik de perfecte mindset om digital, branding en advertising samen te brengen.” Hans Palmers wordt deel van het management team van June20, samen met Wolf Florizoone, Kris Lenaers en Frederik De Zutter.
June20 of de gelukkigste dag van het jaar
De naam June20 is gebaseerd op een wetenschappelijke formule. Dr. Cliff Arnall, een psycholoog van Cardiff University, berekende op basis van psychologische, sociale en meteorologische parameters welke dag van het jaar door mensen als de gelukkigste wordt beschouwd. Dat blijkt 20 juni te zijn. “June20 is de perfecte naam voor ons omdat het de positiviteit uitstraalt waarvoor we willen staan. We doen ons best om elke dag even positief en vreugdevol te maken als 20 juni, zowel voor onze medewerkers als voor onze klanten,” verklaart Frederik De Zutter.
Strategie, branding en communicatie die mensen in beweging zet
June20 is een creatief communicatiebureau dat bedrijven en merken wil inspireren en helpen om een zo sterk mogelijke emotionele band met hun publiek op te bouwen. Kris Lenaers legt uit: “Een merk is zo sterk als het is in het hart van zijn publiek. Wij geloven dat echte merkwaarde alleen kan worden bereikt door mensen emotioneel te raken. Gelukkig is er een heel slimme mens die dat onderzocht voor ons. Mensen baseren zich op emotie en niet op ratio om te beslissen - ook over merken. Dat bevestigt wetenschappelijk onderzoek dat we lieten uitvoeren door prof. dr. Jelle Demanet (neurowetenschapper aan UGent en HoWest). Bij June20 zijn we gespecialiseerd in die emotionele connectie tussen merk en doelgroep. Die aanpak, waarbij we merken vanaf een strategisch fundament consistent en creatief ontwikkelen in alle mogelijke raakpunten, noemen we trouwens Engineering Emotions.”
Een cultuur van partnership en samenwerking
Het team van June20 telt meer dan 40 medewerkers in een doordachte mix van jong en ervaren talent. Op het vlak van bedrijfscultuur is de match met Mundo Digitalis compleet: elke June20’er is een echte partner voor de klanten: zo werkt het bureau in hybride teams samen met de klantteams. Respect, verantwoordelijkheid en open communicatie zijn uiterst belangrijk. “Daar rekruteren we op,” zegt Wolf Florizoone. “En op een ambitie om met creativiteit en technologie bedrijven en merken te helpen groeien, natuurlijk.”
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]