Na een strategische competitie enkele maanden geleden, besloot Hoogstraten Aardbeien het communicatiebudget toe te wijzen aan Gutzandglory. De pitch werd samen aangepakt én gewonnen met het digitale mediabureau Addurance.
Binnenkort volgt een grote awarenesscampagne die even on hold werd gezet, aangezien de coronamaatregelen de productie bemoeilijkten. Maar hoe creëer je in tussentijd voldoende awereness en engagement als, door de coronacrisis, een groot stuk van je export en afname in de horeca wegvalt en de aardbeien gewoon blijven groeien? Mei is immers dé topmaand voor de oogst en consumptie van Hoogstraten aardbeien. Als antwoord werd een 100% digitale activatie opgezet die volledig door social kanalen wordt gedragen, met de focus op Instagram stories en Facebook ads. De ads nodigen je eerst uit het ‘Aardbeiregen’ spel online te spelen. Door je high score te registreren maak je kans op een 3 gangenmenu, bij je thuis klaargemaakt door sterrenchef Roger van Damme. Wekelijks worden er ook 30 verschillende pakketten weggegeven die focussen op drie consumptiemomenten : ontbijt, on the go en aperitief, mét aardbeien uiteraard.
Om deze consumptiemomenten nog extra in de kijker te zetten werd ook een digitaal receptenboekje gemaakt dat mensen kunnen downloaden na het registreren van hun score. De mensen die het boekje gedownload hebben worden dan opnieuw getarget in een social campagne die verder focust op consumptie en inspiratie. In de eerste week genereerde men al meteen 18.000 bezoekers op de website. De topscore staat momenteel op +9000 aardbeien. Dat betekent dat iemand het leuk vond om meer dan twee uur aan een stuk het spel te spelen. Van engagement gesproken.
Credits
Client: Hoogstraten Aardbeien
Client contact: Leen Matthé, Jolien Sportel, Luc Bruneel
Agency: Gutzandglory
Account: Frederik De Zutter, Flore Van Schoors
Digital Strategist: Tom Vanlerberghe
Digital Project Manager: Nicolas Salamone
CD: Kris Lenaers
Creation: Yannick De Haes, Jelle van Garderen, Gerlinde Jonckheere
UX/UI designer: Louise-Lotte Brekelmans
Motion Design: Stef Deleurere
Design: Lim Sijmons, Robbe Verlinde, Catherine Van den Meersschaut, Milagros Zanetti
Game development: SumoCoders
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]