Gutzandglory laat het aardbeien regenen voor Hoogstraten

Crea / News

Na een strategische competitie enkele maanden geleden, besloot Hoogstraten Aardbeien het communicatiebudget toe te wijzen aan Gutzandglory. De pitch werd samen aangepakt én gewonnen met het digitale mediabureau Addurance.

Binnenkort volgt een grote awarenesscampagne die even on hold werd gezet, aangezien de coronamaatregelen de productie bemoeilijkten. Maar hoe creëer je in tussentijd voldoende awereness en engagement als, door de coronacrisis, een groot stuk van je export en afname in de horeca wegvalt en de aardbeien gewoon blijven groeien? Mei is immers dé topmaand voor de oogst en consumptie van Hoogstraten aardbeien. Als antwoord werd een 100% digitale activatie opgezet die volledig door social kanalen wordt gedragen, met de focus op Instagram stories en Facebook ads. De ads nodigen je eerst uit het ‘Aardbeiregen’ spel online te spelen. Door je high score te registreren maak je kans op een 3 gangenmenu, bij je thuis klaargemaakt door sterrenchef Roger van Damme. Wekelijks worden er ook 30 verschillende pakketten weggegeven die focussen op drie consumptiemomenten : ontbijt, on the go en aperitief, mét aardbeien uiteraard.

Om deze consumptiemomenten nog extra in de kijker te zetten werd ook een digitaal receptenboekje gemaakt dat mensen kunnen downloaden na het registreren van hun score. De mensen die het boekje gedownload hebben worden dan opnieuw getarget in een social campagne die verder focust op consumptie en inspiratie. In de eerste week genereerde men al meteen 18.000 bezoekers op de website. De topscore staat momenteel op +9000 aardbeien. Dat betekent dat iemand het leuk vond om meer dan twee uur aan een stuk het spel te spelen. Van engagement gesproken.

Credits

Client: Hoogstraten Aardbeien

Client contact: Leen Matthé, Jolien Sportel, Luc Bruneel

Agency: Gutzandglory

Account: Frederik De Zutter, Flore Van Schoors

Digital Strategist: Tom Vanlerberghe

Digital Project Manager: Nicolas Salamone

CD: Kris Lenaers

Creation: Yannick De Haes, Jelle van Garderen, Gerlinde Jonckheere

UX/UI designer: Louise-Lotte Brekelmans

Motion Design: Stef Deleurere

Design: Lim Sijmons, Robbe Verlinde, Catherine Van den Meersschaut, Milagros Zanetti

Game development: SumoCoders