Na een strategische competitie koos Willemen Groep, wereldwijd actief in de bouwsector, voor Gutzandglory. Eerste opdracht: het nieuwe product Drainphalt lanceren in de markt. Drainphalt is een innovatieve, waterdoorlatende asfaltverharding die een antwoord biedt op een actueel milieuprobleem, namelijk het steeds dalende grondwaterpeil.Om pers en prospects te overtuigen, bedacht Gutzandglory een uitdagende en, jawel, geslaagde PR-stunt. Wat als één maand regen in één keer zou neervallen op een Drainphalt-asfaltstrook? Daarvoor werd een kunstmatige regenwolk van 10 op 2 meter gecreëerd met een ingenieus pomp- en sproeisysteem dat 1400 liter losliet zonder één plasje te veroorzaken (zie video hieronder). De stunt – gerealiseerd met de medewerking van o.m. Fast Forward – vond weerklank op zowat elke nationale krantensite en was ook een item in tv- en radionieuws.
Naast de lanceringsstunt stond Gutzandglory ook in voor de visuele identiteit en een hele set online en offline communicatiedragers voor het nieuwe product.
Credits
Client: Willemen Groep
Client Contact: Anne Dockx, Inge Van Compernolle, Emmanuel Van Damme, Tom Clerinx
Agency: Gutzandglory
Account Team: Sarah Lanckman, Wolfgang Florizoone
Strategy: Alexander Kolenberg
CD: Kris Lenaers
Creation: Veerle Vandebroucke, Jeroen Goossens, Jelle van Garderen
Design: Joeri De Cock, Catherine Van den Meersschaut
Creative Production: Fisheye
Event Production: Fast Forward
Film Production: Gieljan Van Goethem
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]