Gutzandglory laat kinderen aan het woord voor KidsLife

Crea / News

KidsLifeSinds de regionalisering van de bevoegdheid rond de kinderbijslag begin 2019 is KidsLife één van de vijf nationale uitbetalers (in Vlaanderen het Groeipakket genaamd) en heeft als missie de meest kindvriendelijke uitbetaler te zijn en zich actief in te zetten voor kinderarmoede.
Gutzandglory vertaalde dit in een merkpositionering die focust op het welzijn van het kind en die KidsLife toelaat zich geloofwaardig te onderscheiden. De positionering wordt samengevat in de baseline: “KidsLife. Elk kind verdient geluk.”

De lanceringscampagne steunt op 2 pijlers (radio en digital media) en plaatst de kinderen steeds in het middelpunt: zij hebben het voor het zeggen en niet de ouders. Bovendien worden de ouders uitgenodigd om even stil te staan bij wat hun kind nu echt gelukkig maakt.

Op radio wordt de luisteraar getriggerd door kinderen die ronduit vertellen over de dingen waar ze blij van worden (buiten spelen, koken met mama of papa, gaan logeren,…). De spots zijn te horen op Q–Music, Joe, MNM, StuBru en Nostalgie. In het sociaal experiment staat één vraag centraal: ‘Wat zouden kinderen zelf doen met hun kindergeld?’. Acht kinderen mochten zelf in een ‘winkel’ kiezen wat ze met het geld zouden doen. Dat leverde een hartverwarmende video op die loopt op YouTube en Facebook. De campagne wordt verder ondersteund door performance ads in display en op social.
Credits:
Client: KidsLife
Client contact: Ann Hostens
Agency: Gutzandglory
Account: Nico Cornelis
Strategy: Peter Loiseaux, Kris Lenaers
CD: Kris Lenaers
Creation: Veerle Vandenbroucke, Jeroen Goossens
Design: Lim Sijmons, Laurens Maes
Radio Production Company: Raygun
Video Production: Adult Image
Director: Erik Bulckens
Executive Producer: Tatiana Pierre
Producer: Lena Van Goethem
DOP: Norman Baert