Gutzandglory lanceert de HOGENTenaars

Crea / News

Hoe ontdek je als laatstejaarsstudent waar je het best naartoe trekt voor je hogere studies? De ene hogeschool is immers de andere niet. Gutzandglory lanceerde daarom via een multimediacampagne de HOGENTenaar. Een speciaal ras, zou je zeggen. Maar HOGENT is een hogeschool met een uniek profiel: eigenwijs, kritisch en open. HOGENTenaars zijn dat bijgevolg ook. Maar het zijn niet alleen mensen die aan HOGENT studeren of hebben gestudeerd. Een HOGENTenaar is ieder van ons die matcht met de waarden van HOGENT, en dus het potentieel in zich heeft om de wereld te veranderen.

In 2021 verhinderde corona dat laatstejaarsstudenten persoonlijk de sfeer konden komen opsnuiven op de campussen van HOGENT. Dus geen traditionele infodag waar ze met studenten kunnen praten over hun ervaringen. Daarom schakelde Gutzandglory HOGENTenaars in om hun persoonlijk verhaal te vertellen aan kandidaat-studenten. Rode draad in hun inspirerende verhalen: bij HOGENT kan je als student het beste van jezelf geven en het verschil maken in de maatschappij.

Gutzandglory maakte vier video’s met een HOGENTenaar in de hoofdrol. Via een QR-code op affiches (20 m2, abribus en tramflank), advertenties en social media snippets (Facebook, Instagram, YouTube) werden geïnteresseerde studenten geleid naar vier authentieke testimonials. Daarin vertellen de HOGENTenaars over hun job/studies, hoe ze er beland zijn en hoe ze nu de wereld het beste van zichzelf geven. Met hun eigen woorden bewijzen deze ‘ambassadeurs’ dat HOGENT het best geplaatst is – als luisterende, begrijpende en begeleidende hogeschool – om studenten te wijzen op hun talenten en hen helpt om ze te ontplooien.

Credits

Client: HOGENT
Client contact: Jeroen Goossens
Agency: Gutzandglory
Account: Frederik De Zutter, Delphine De Kegel
Digital Campaign Manager: Nicolas Salamone
CD: Kris Lenaers
Creation: Johan De Witte, Bram Van Looveren, Jelle van Garderen, Gerlinde Jonckheere
Motion Design: Stef Deleurere
Design: Lim Sijmons, Catherine Van den Meersschaut, HOGENT
Film Production Cy: De Machine
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Thomas Anthoni
Director: Tim Vervoort
DOP: Bas Wanhoop
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Photographer: Bob Janssens