Gutzandglory maakt Cozino hapklaar

Crea / News

De keuken wordt, zeker nu we weer vaker binnen zitten, steeds belangrijker in ieders woning. Een goed gesprek, een bruisend aperitief een datenight dinner: ze hebben allemaal hun plek in onze keuken. Je kan dus maar beter voor kwalitatief keukenmateriaal kiezen.

Gutzandglory positioneert Cozino in de markt als ‘personal shopper’, eentje die niet alleen praat over zijn kennis, maar hem ook in de praktijk omzet. Het merk plaatst het inspireren van zijn klanten centraal en biedt op zijn webshop een exclusieve en toch volledige selectie kwaliteitsproducten aan voor keukens (en later ook interieurs). Op die manier wil het keuzestress bij zijn klanten wegnemen. Om écht het verschil te maken met de grote online spelers is Cozino meer dan een webshop. Het merk bouwt verder op een omnichannel aanpak waarbij het online verhaal ook offline wordt doorgetrokken met Cozino-winkelpunten, Cozino-corners in bestaande winkels en samenwerkingen met andere merken.

Het verhaal van Cozino is een hele brok, die Gutzandglory op gepaste wijze hapklaar in de markt lanceerde. Cozino ontstond vanuit Royal Crown, een netwerk van zo’n 250 zelfstandige keuken- en interieurbouwers die de krachten bundelen om Belgisch maatwerk te promoten. De organisatie bestaat reeds 25 jaar. Met Cozino wil de groepering zijn leden laten opboksen tegen de webgiganten, want die maken het voor de lokale spelers steeds moeilijker om voldoende zichtbaarheid te krijgen.

In een eerste fase bedacht Gutzandglory de merkstrategie, logo en brand ID. Hierna werd een nieuwe website en bijbehorende webshop ontwikkeld, gebouwd in Magento, die onlangs live ging. Het resultaat van een intense samenwerking tussen Gutzandglory, Mundo Digitalis en Studio Emma.