Gutzandglory zet Etex Challenge in beweging

Crea / News

Employee engagement en het welzijn van medewerkers nemen, na de Covid19-pandemie, eindelijk een centrale plek in in de business-wereld en industrie. Het bewustzijn dat het mentaal en fysiek welzijn van medewerkers bijdraagt aan het samenhorigheidsgevoel, de betrokkenheid én de productiviteit is er ook bij Etex, internationale specialist in lichtgewicht bouwoplossingen. Gutzandglory hielp mee om van de Etex Challenge een wereldwijd succes te maken.

Etex begreep dat Covid een grote impact had op het welzijn van de werknemers en dat er actie moest worden ondernomen. Het bedrijf werkte samen met Oopla om de Etex Challenge te organiseren, een initiatief om zoveel mogelijk medewerkers in beweging te brengen. Gutzandglory smeerde zijn kuiten in en zorgde voor alle communicatie om en rond dit ambitieuze, wereldwijde project.

De Etex Challenge ging verder dan alleen stappen tellen. Deze challenge wou op een duurzame manier een boost geven aan de fysieke en mentale gezondheid van de Etex-medewerkers door hen te motiveren om dagelijks minstens 30 minuten actief te bewegen. Gutzandglory ondersteunde het hele traject op het vlak van communicatie, te beginnen met een Playbook dat iedereen moest informeren, inspireren en motiveren om zich voor de Challenge te registreren. Gutzandglory ontwierp ook activerende posters, een lanceringsvideo en een sportjersey met speciaal design om iedereen in beweging te krijgen.

Via Etex-ambassadeurs (voor wie speciale briefing kits werden gecreëerd) en alle mogelijke Etex-communicatiekanalen verspreidde Gutzandglory doelgerichte content: zowel aanmoedigend, informatief, motiverend als enthousiasmerend. De deelnemers – en hun vele fans – konden via een gesloten Facebookgroep en de Etex Strava Club elkaars prestaties volgen, en vooral ook elkaar motiveren en aanmoedigen. Ze begonnen dus al snel zelf content te creëren, naast de content die Gutzandglory gedurende de hele challenge produceerde.

Een extra reden om mee te doen aan de challenge was het feit dat de deelnemers in elk land een lokaal goed doel naar keuze konden steunen, een goed doel dat volgens hen het dichtst stond bij Etex’ missie “Inspiring Ways of Living”. Ook dit aspect van de Etex Challenge ondersteunde Gutzandglory met informatieve en motiverende content.

De Etex Challenge liep wereldwijd en was zeer succesvol: meer dan 3.000 medewerkers in 42 landen namen deel en begonnen te rennen, wandelen, fietsen, dansen, enz. Ze legden samen 763.894 km af. In totaal werd 47.265 euro gedoneerd aan verschillende lokale goede doelen en een wereldwijd goed doel, Habitat for Humanity International.

Credits

Client: Etex

Client contact: Malcolm Stamper, José Carlos Perez, Lionel Groetaers

Agency: Gutzandglory

Account Team: Delphine De Kegel, Wolfgang Florizoone

Strategy: Wolfgang Florizoone

CD: Kris Lenaers

Creation: Jeroen Goossens, Johan De Witte, Jelle van Garderen, Gerlinde Jonckheere

Design: Lim Sijmons, Joeri De Cock, Catherine Van Den Meersschaut, Leo Van de Velde

Motion Design: Stef Deleurere 

Digital Strategy and Project Management: Nicolas Salamone, Ran De Coninck

Digital Platform Development: Dr. Jonny Bloomfield (Oopla)

Print Production Management: Paul Christiaens

Film & Photography Production Cy: De Machine

Executive Producer: Dimitri De Wolf

Production Manager: Thomas Anthoni

Production Assistant: Josefine Morrens 

Director: Jochen Decostere 

DOP: Bert Degraeve

Offline & Online Editor: Gert Wassink

Grading: Florian Keirse

Sound Production: Klankwerk

Sonic Branding: Audiotheque

Photographer: Sofie Van Mieghem