Gutzandglory zet nieuwe durvers in the picture voor Europabank

Wegens succes verlengd: Gutzandglory blijft verder schrijven aan zijn saga voor Europabank vanuit de positionering “De bank die durft”. Wat ook blijft, is de succesvolle hybride B2C/B2B-aanpak waarbij de particuliere en professionele markt met één campagne en één media-aanpak worden aangesproken.
De saga begon in 2018. Gutzandglory realiseerde toen zijn eerste campagne voor Europabank onder de nieuwe positionering “De bank die durft”. Op die manier onderscheidde Europabank zich op de markt als een bank die meedenkt en durvers ondersteunt bij hun projecten, zowel in de privé- als professionele sfeer.
Het koepelconcept evolueerde in 2020 naar “Een beetje durf kan uw leven veranderen” en leverde al opmerkelijke creaties op. In elk plan, in elke droom is de eerste stap het belangrijkst. Alles begint bij wat moed bij elkaar rapen om aan de slag te gaan. En het eindresultaat kan best wel eens indrukwekkend zijn. Dat zie je ook in de nieuwe vervolgcampagne die het bureau nu uitbrengt. Deze keer gaat Gutzandglory – in samenspraak met de klant – iets verder bij de zoektocht naar zaken waarvoor je kan lenen.
Wat gebeurt er bijvoorbeeld wanneer een schoenmaker een leasing aangaat voor een 3D-printer? Of wat zijn de mogelijke gevolgen als een particulier een lening krijgt voor een open haard? Gutzandglory realiseerde twee leuke en inspirerende video’s die zowel zelfstandigen als particulieren aanzetten om te durven dromen. Geen project is te gek voor Europabank. Bij ondernemers kan het bijvoorbeeld ook om een transitie van hun business gaan, zoals in het verhaal van de schoenmaker.
Met deze campagne bouwt het bureau consequent verder aan de awareness en likeability van Europabank en diept de positionering verder uit via campagnes met een knipoog. De boodschap blijft onveranderd: bij Europabank kan iedereen – particulieren en professionals – voor eender welk wild plan terecht. De hybride aanpak in doelgroepen is vrij uitzonderlijk: vanuit één concept zowel B2B als B2C-communicatie voeren en mediagewijs samen inzetten, dat gebeurt niet zo vaak. Voor Europabank blijkt deze aanpak echter zeer goed te werken.
De campagne werd zopas gelanceerd. De twee verhaallijnen worden stevig gepusht via online video (30” en 15”), ondersteund door radio (30” en 10”), affichage (digital OOH, 20m², 2m², 1M²), print (magazines en kranten), DM, instore en digital.
Credits
Client: Europabank
Client contact: Amaury Rooselaer , Katleen De Maesschalck
Agency: Gutzandglory
Account: Frederik De Zutter
Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone
CD: Kris Lenaers
Creation: Jelle Van Garderen, Philip Vandenberghe, Bart Van Goethem
Copy FR: Fabrice Storti
Design: Lim Sijmons, Catherine Van den Meersschaut
Motion Design: Stef Deleurere
DTP: Robin Looyen
Film & Photography Production Cy: De Machine
Executive Producer: Dimitri De Wolf
Production Manager: Jeroen Berx
Director: Ralf Demesmaeker
DOP: David Doom
Offline & Online Editor: Gert Wassink
Grading: Kene Illegems
Audio & Sound Production: Raygun
Radio Production Company: Raygun
Photographer: Lichtwaas
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]