Gutzandglory zet nieuwe durvers in the picture voor Europabank

Crea / News

Wegens succes verlengd: Gutzandglory blijft verder schrijven aan zijn saga voor Europabank vanuit de positionering “De bank die durft”. Wat ook blijft, is de succesvolle hybride B2C/B2B-aanpak waarbij de particuliere en professionele markt met één campagne en één media-aanpak worden aangesproken. 

De saga begon in 2018. Gutzandglory realiseerde toen zijn eerste campagne voor Europabank onder de nieuwe positionering “De bank die durft”. Op die manier onderscheidde Europabank zich op de markt als een bank die meedenkt en durvers ondersteunt bij hun projecten, zowel in de privé- als professionele sfeer. 

Het koepelconcept evolueerde in 2020 naar “Een beetje durf kan uw leven veranderen” en leverde al opmerkelijke creaties op. In elk plan, in elke droom is de eerste stap het belangrijkst. Alles begint bij wat moed bij elkaar rapen om aan de slag te gaan. En het eindresultaat kan best wel eens indrukwekkend zijn. Dat zie je ook in de nieuwe vervolgcampagne die het bureau nu uitbrengt. Deze keer gaat Gutzandglory – in samenspraak met de klant – iets verder bij de zoektocht naar zaken waarvoor je kan lenen. 

Wat gebeurt er bijvoorbeeld wanneer een schoenmaker een leasing aangaat voor een 3D-printer? Of wat zijn de mogelijke gevolgen als een particulier een lening krijgt voor een open haard? Gutzandglory realiseerde twee leuke en inspirerende video’s die zowel zelfstandigen als particulieren aanzetten om te durven dromen. Geen project is te gek voor Europabank. Bij ondernemers kan het bijvoorbeeld ook om een transitie van hun business gaan, zoals in het verhaal van de schoenmaker.

Met deze campagne bouwt het bureau consequent verder aan de awareness en likeability van Europabank en diept de positionering verder uit via campagnes met een knipoog. De boodschap blijft onveranderd: bij Europabank kan iedereen – particulieren en professionals – voor eender welk wild plan terecht. De hybride aanpak in doelgroepen is vrij uitzonderlijk: vanuit één concept zowel B2B als B2C-communicatie voeren en mediagewijs samen inzetten, dat gebeurt niet zo vaak. Voor Europabank blijkt deze aanpak echter zeer goed te werken.

De campagne werd zopas gelanceerd. De twee verhaallijnen worden stevig gepusht via online video (30” en 15”), ondersteund door radio (30” en 10”), affichage (digital OOH, 20m², 2m², 1M²), print (magazines en kranten), DM, instore en digital.

Credits

Client: Europabank

Client contact: Amaury Rooselaer , Katleen De Maesschalck

Agency: Gutzandglory

Account: Frederik De Zutter

Strategy: Kris Lenaers, Wolf Florizoone

CD: Kris Lenaers

Creation: Jelle Van Garderen, Philip Vandenberghe, Bart Van Goethem

Copy FR: Fabrice Storti

Design: Lim Sijmons, Catherine Van den Meersschaut

Motion Design: Stef Deleurere

DTP: Robin Looyen

Film & Photography Production Cy: De Machine

Executive Producer: Dimitri De Wolf

Production Manager: Jeroen Berx

Director: Ralf Demesmaeker

DOP: David Doom

Offline & Online Editor: Gert Wassink

Grading: Kene Illegems

Audio & Sound Production: Raygun

Radio Production Company: Raygun

Photographer: Lichtwaas