Gutzandglory zet virtueel de deuren open voor HOGENT

Crea / News

Eind april was de infodag van HOGENT gepland, het ideale moment voor leerlingen om te ontdekken hoe zij de wereld het beste van zichzelf kunnen geven. Door de Covid-19-crisis was een fysieke opendeurdag niet mogelijk, dus drong een alternatief zich al snel op. Op een digitaal platform bundelde de hogeschool alle informatie en interactiemogelijkheden die een live opendeurdag biedt: een overzicht van het aanbod van de studierichtingen, de mogelijkheid om praktische vragen te stellen, het gevoel van de campus ervaren, chatten met studenten, oud-studenten en lesgevers.

Op erg korte tijd zette Gutzandglory een geïntegreerde digitale campagne op met Youtube prerolls en social ads, Google ads en banners; volgens een reach – engage – activate approach. Op drie dagen tijd werden niet minder dan 30 online ads gecreëerd. Met succes, want een goeie 16.000 mensen bezochten de website, waarvan 67% een tweede keer. Dat resulteerde in een totaal van 25.000 bezoeken.

Awareness video

Engagement video 1

Engagement video 2

Engagement video 3

Credits

Client: HOGENT

Client contact: Jeroen Goossens

Agency: Gutzandglory

Account: Frederik De Zutter

Digital Campaign Manager: Nicolas Salamone

CD: Kris Lenaers

Creation: Gerlinde Jonckheere, Yannick De Haes, Jelle van Garderen

Motion Design: Stef Deleurere

Design: Lim Sijmons, Robbe Verlinde, Catherine Van den Meersschaut