Haalt Tina Turner vuilnis op in Antwerpen?

Crea / News

TRASHTUNES_1920x1080De stad Antwerpen telt meer dan 4000 vuilnisbakken. Op druk bezochte plaatsen zijn dit meer dan 300 vuilnisbakken per km². Voldoende zou je denken om ervoor te zorgen dat iedereen zijn klein afval in de vuilnisbak gooit. Helaas is dit niet altijd het geval, dus werd het tijd om de vuilnisbakken extra in de kijker te zetten. Omdat muziek en kleur mensen toch altijd weet te boeien, kwam Duval Guillaume met het idee om de vuilnisbakken te transformeren in vintage jukeboxen: telkens wanneer iemand iets in de vuilnisbak gooit, hoor je muziek en kan je genieten van een kleurrijk lichtspel. Zo wisselen Britney Spears, Tina Turner, Snoop Dogg, K3 en The Pointer Sisters elkaar af met toepasselijke nummers als “Hit me baby one more time”, “Simply the best” , “Drop it like it’s hot”, Oya lélé en “I’m so excited”.

Met de jukeboxes hoopt de stad de aandacht te trekken van de inwoners en bezoekers van Antwerpen en hen te sensibiliseren omtrent het belang van het goed gebruik van de vuilnisbakken. De jukeboxes zullen een reis door de stad maken, en regelmatig van plaats wisselen om iedereen de kans te geven kennis te maken met de unieke vuilnisbakken, en op die manier een maximale impact te garanderen.

https://www.youtube.com/watch?v=eNnbC60uS0I&feature=youtu.be

Credits

Client + client contact: Tom Peeters – Ben Dillen – An Schurmans

Executive Creative Director: Dries De Wilde – Koenraad Lefever

Creative team: Arjen Tarras – Kasper Janssens

Account Director: Patrick Clymans

Account Manager: Jet Vervenne

Account Executive: -

Executive Digital Producer: -

Producer: Christ Lannoy

Production Jukeboxes: Tecnor + x

Designer: Christophe Boost

Production company film + director: Static Film

PR Manager: Kathy Van Looy

Digital Strategy Director: Marjan De Beule

Labels: BMG Talpa Music, Sony/ATV Music Publishing, Warner/Chappell Music, Universal Music Publishing, Kobalt Music Group, Studio 100