Nike en Mutant doken in het brein van de ‘everyday runner’ om uit te zoeken wat hen drijft. Gebaseerd op de inzichten van deze lopers en geïnspireerd door de wereldwijde Nike-campagne ‘Winning isn’t comfortable’, claimde Mutant enkele grote steden voor Nike running. Op strategische locaties langs populaire Strava routes in steden als Londen, Berlijn en Amsterdam en Milaan werden lopers gepusht om uit comfortzone te gaan.
Elke boodschap werd zorgvuldig afgestemd op de omgeving en geplaatst op onverwachte plekken. Van oncomfortabele hindernissen zoals bruggen en trappen tot mentale obstakels als voordeuren en shutters van winkels die nog dicht zijn. Voor de locaties van deze boodschappen werden Strava routes geanalyseerd en local runners crews bevraagd.
Op 29 september vond de Berlin Marathon plaats, een van de snelste en grootste marathons ter wereld. De perfecte gelegenheid voor Nike om hun band met de running community te versterken. Alleen wordt deze marathon gesponsord door Nike’s grootste concurrent. Mutant besloot niet de marathon maar de échte start en finish te claimen: de metro van Berlijn. De drukste verbindingspunten van Berlijn werden zo omgedoopt tot inspirerende plaatsen. Elke loper, en supporter, die onderweg was naar of van de marathon kon er niet om heen, de haat-liefdeverhouding van elke atleet met lopen. Metro’s werden volledig gewrapt, metrostations overgenomen en elke trap werd een niet-te-vermijden reality check voor iedereen die de marathon had gelopen.
Credits:
Agency: Mutant
Brand: Nike
Chief Creative & Chief Strategy: Odin Saillé
Strategic Director: Aeneas Panayiotou
Strategy: Jovana Bakić
Creative Director: Jesse Van Gysel & Ruben Van Maldeghem
Creative: Tom Meijer
Creative: Simon Pyson
Creative: Jonathan d’Oultremont
Creative: Nicolas Biscaras
Client Director: Innie Tran
Client Manager: ShiQi Ji & Laura Naeyaert
Producer: Robin Mosch & Thomas Koltsidas
Design Director: Frank Schouwaerts
Designer: Tjen Colman
Designer: Joris Hechtermans
Designer: Tom Kruijzen
Designer: Sofie Gagelmans
Motion Designer: Bob Van den Audenaerde
Production: OMEN Berlin
Production: Rapid Media
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]