HAAT-LIEFDE VOOR LOPEN BIJ NIKE EN MUTANT

Crea / News

Nike en Mutant doken in het brein van de ‘everyday runner’ om uit te zoeken wat hen drijft. Gebaseerd op de inzichten van deze lopers en geïnspireerd door de wereldwijde Nike-campagne ‘Winning isn’t comfortable’, claimde Mutant enkele grote steden voor Nike running. Op strategische locaties langs populaire Strava routes in steden als Londen, Berlijn en Amsterdam en Milaan werden lopers gepusht om uit comfortzone te gaan.

Elke boodschap werd zorgvuldig afgestemd op de omgeving en geplaatst op onverwachte plekken. Van oncomfortabele hindernissen zoals bruggen en trappen tot mentale obstakels als voordeuren en shutters van winkels die nog dicht zijn. Voor de locaties van deze boodschappen werden Strava routes geanalyseerd en local runners crews bevraagd.

Op 29 september vond de Berlin Marathon plaats, een van de snelste en grootste marathons ter wereld. De perfecte gelegenheid voor Nike om hun band met de running community te versterken. Alleen wordt deze marathon gesponsord door Nike’s grootste concurrent. Mutant besloot niet de marathon maar de échte start en finish te claimen: de metro van Berlijn. De drukste verbindingspunten van Berlijn werden zo omgedoopt tot inspirerende plaatsen. Elke loper, en supporter, die onderweg was naar of van de marathon kon er niet om heen, de haat-liefdeverhouding van elke atleet met lopen. Metro’s werden volledig gewrapt, metrostations overgenomen en elke trap werd een niet-te-vermijden reality check voor iedereen die de marathon had gelopen.

Credits:

Agency: Mutant

Brand: Nike

Chief Creative & Chief Strategy: Odin Saillé

Strategic Director: Aeneas Panayiotou

Strategy: Jovana Bakić

Creative Director: Jesse Van Gysel & Ruben Van Maldeghem

Creative: Tom Meijer

Creative: Simon Pyson

Creative: Jonathan d’Oultremont

Creative: Nicolas Biscaras

Client Director: Innie Tran

Client Manager: ShiQi Ji & Laura Naeyaert

Producer: Robin Mosch & Thomas Koltsidas

Design Director: Frank Schouwaerts

Designer: Tjen Colman

Designer: Joris Hechtermans

Designer: Tom Kruijzen

Designer: Sofie Gagelmans

Motion Designer: Bob Van den Audenaerde

Production: OMEN Berlin

Production: Rapid Media