Half miljoen likes voor Brussel

Crea / News

Native Nation Visit Brussel 5Na de aanslagen van 22 maart 2016 kreeg onze hoofdstad het zwaar te verduren. Om Brussel opnieuw op de kaart te zetten bij buitenlandse toeristen creëerde visit.brussels - de officiële naam van het bureau voor toerisme van Brussel – een nieuwe website takemeto.brussels, waarop je talloze hotspots en verborgen pareltjes in Brussel kan ontdekken.Native Nation Visit Brussel 8

Om traffic naar de website te genereren en Brussel terug op de kaart te zetten als toeristische trekpleister, deed visit.brussels via Wunderman een beroep op Native Nation. Het creatief influencerbureau zette een internationale campagne op waarbij ze maar liefst 25 influencers uit 7 verschillende Europese landen – die samen meer dan 6 miljoen volgers bereiken - mobiliseerde om gedurende een periode van vier maanden promotie te maken rond Brussel en haar hotspots in de verschillende gemeenten. De campagne werd begin juni afgetrapt met een groots rooftop event in het MIM (het Brusselse Muziekinstrumentenmuseum) waarop 17 reisbloggers en vloggers aanwezig waren. Tijdens de maanden die volgden reisden de influencers individueel naar Brussel om zelf hotspots te ontdekken en te delen op hun Instagram en/of YouTube-kanaal. Dit leverde maar liefst 490.000 likes - dus net geen half miljoen - en 6.500 comments op.Native Nation Visit Brussel 6

Bert Marievoet, managing founder van Native Nation: “Via een nauwe samenwerking met Wunderman slaagden we erin om een aantrekkelijk content plan over 4 maanden te spreiden. Onze Europese influencers – fotografen, reisbloggers, foodies, fashionistas – kregen op voorhand een op maat gemaakte shortlist van hotspots toegestuurd, zodanig dat zij zich tijdens hun verblijf in Brussel 100% konden concentreren op de creatie van sterke content. Het gigantisch volume aan interacties op de verschillende platformen is het bewijs dat dit een zeer effectieve manier is om aan city marketing te doen anno 2017.”