Hamlet en Victoria brengen Angels & Demons tot leven

Crea / News

Met de lancering van het nieuwe blonde bier Victoria wil AB InBev de concurrentie frontaal het hoofd bieden. Victoria is het challenger merk van ABI voor het bekende bier Duvel. Voor de allereerste lanceringscampagne creëerde ABI’s in-house bureau, Draftline London, Victoria: een engel om de duivels uit te dagen en de consument uit te nodigen om een nieuwe keuze te maken.

In een regie van Wolfberg met productiehuis Hamlet is ‘Dare to be Good’ momenteel on air in België. De commercial ziet een vrouw een typische Brusselse bruine kroeg binnenwandelen met een nieuwsgierig duivels cliënteel. Onmiddellijk merkt ze op dat ze anders is. Ze is de buitenstaander. Ze negeert vol zelfvertrouwen de blikken van de bovennatuurlijke beschermers en hun op de loer liggende demonen en ‘dares to be good’ door een Victoria-bier te bestellen, wat haar engelenattributen onthult.

“Ik vond deze buitenwereldse stemming interessant, vooral voor de mysterieuze styling en het vertellen van verhalen die ons veel ruimte gaven om een soort fantasiewereld te creëren waar onze heldin inbreekt,” zegt Jan Kalvoda, de ene helft van het regisseursduo van Wolfberg. “Het is een beetje wat er gebeurt als je op een plek komt waar de stamgasten allemaal hetzelfde zijn, en alle ogen op je gericht zijn omdat je er niet in past.”

Ruben Goots, executive producer van Hamlet voegt toe: “De spot werd volledig gedraaid in Brussel en de openingsscène zelfs op de Grote Markt, wat in principe niet wordt toegelaten omdat het een Unesco beschermde plaats is. Maar onze goede relaties met de Stad Brussel en dat bovendien de hoofdzetel van ABI zich vandaag nog steeds op de Grote Markt bevindt, heeft ervoor gezorgd dat we een uitzondering kregen.”