De waarde van "ervaringsgeschenken" is nog nooit zo hoog geweest. Als "we alles al hebben", wat is er dan beter dan dingen te ervaren? Jongeren, ook al leven ze in een zeer digitaal ecosysteem, verwerpen steeds meer het concept van overdadig bezit en geven de voorkeur aan tijd die hun leven verrijkt en waar ze herinneringen aan kunnen koesteren.
Smartbox, een Europese aanbieder van ervaringsgeschenkdozen, beter bekend in ons land onder de merknaam Bongo, lanceert Hesitation, een multi-channel campagne gericht op de kerstperiode, een tijd waarin we met enige bezorgdheid uitkijken naar de drukte van de feestdagen en ons afvragen waarmee we onze geliefden écht een plezier kunnen doen.
De film, een creatie van Hamlet, zal worden uitgezonden op de Franse en Italiaanse televisiezenders, in bioscopen in België, Italië en via DOOH in Spanje. Hesitation zal ook worden uitgezonden via alle media in Portugal, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Zwitserland.
"Bij Smartbox promoten we de magie van echte ervaringen, momenten om te leven, een concept dat steeds meer gewaardeerd wordt," vertelt Charles Tsakyrellis, chief marketing officer van de Smartbox Group. "Vandaag, met alles wat je wil bezitten binnen handbereik, met een klik op een knop, wordt het beleven van dingen en het creëren van herinneringen steeds belangrijker. Met deze campagne is dat precies wat we wilden laten zien, en dat er met zo'n verscheidenheid aan mogelijke ervaringen vast en zeker één is die jou doet dromen, wie je ook bent."
Alle scènes en overgangen te zien in de film werden 'in-camera' gerealiseerd in een ambitieuze en technisch veeleisende productie. Het bureau dat in de eerste scène verandert in een massagetafel is slechts één voorbeeld van de vele decor constructies die speciaal voor het project werden ontworpen.
"Toen Charles ons aansprak over het project begrepen we meteen dat hij een zeer visuele film wilde," vertelt Julien Martorell, de helft van regisseursduo Julien & Quentin. "En het idee van de film ontstond uit onze eigen terugkerende aarzeling als het gaat om het kiezen van cadeaus... een beslissing die we vaak maken op het laatste moment net voor het kerstfeest aanvangt! Het is iets universeels, of in ieder geval voor velen heel herkenbaar. Voor ons was het een geweldige manier om deze beeldtaal die we graag gebruiken vol overgangen en opeenvolging van scènes in dienst te stellen van een karakteristieke verhaallijn."
(c) Hamlet
Credits
Brand: Smartbox
Title: Hesitation
CEO Smartbox Group: Paola Pianciola
CMO Smartbox Group: Charles Tsakyrellis
Brand & Communication Director: Yasmine Semrani
Creative Director Smartbox Group: Jennifer Petithomme
Creative Director: Julien Martorell
PRODUCTION: HAMLET
Director: Julien & Quentin
Executive Producers: Clément Martorell
Line Producer: Gilles Pinaudeau
Production Coordinator: Maud Folléa
Post-Producer: Ronan Rigoussen
Director of Photography: Fredrik Backar
Production Designer: Kris Lekov
Styling: Sergey Yordanov
Service prod.: B2Y
POST-PRODUCTION
Editor: Edouard Mailaender
Colorist: Nicolas Gautier
Music composer: Quentin Garabedian
Sound Design: Quentin Garabedian, Antoine Cebere
VFX Company: Everest Studio
VFX Supervisor: Thomas Espinosa
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]