Hamlet visualiseert de magie van ervaringsgeschenken voor Smartbox

Crea / News

De waarde van "ervaringsgeschenken" is nog nooit zo hoog geweest. Als "we alles al hebben", wat is er dan beter dan dingen te ervaren? Jongeren, ook al leven ze in een zeer digitaal ecosysteem, verwerpen steeds meer het concept van overdadig bezit en geven de voorkeur aan tijd die hun leven verrijkt en waar ze herinneringen aan kunnen koesteren.

Smartbox, een Europese aanbieder van ervaringsgeschenkdozen, beter bekend in ons land onder de merknaam Bongo, lanceert Hesitation, een multi-channel campagne gericht op de kerstperiode, een tijd waarin we met enige bezorgdheid uitkijken naar de drukte van de feestdagen en ons afvragen waarmee we onze geliefden écht een plezier kunnen doen.

De film, een creatie van Hamlet, zal worden uitgezonden op de Franse en Italiaanse televisiezenders, in bioscopen in België, Italië en via DOOH in Spanje. Hesitation zal ook worden uitgezonden via alle media in Portugal, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Zwitserland.

"Bij Smartbox promoten we de magie van echte ervaringen, momenten om te leven, een concept dat steeds meer gewaardeerd wordt," vertelt Charles Tsakyrellis, chief marketing officer van de Smartbox Group. "Vandaag, met alles wat je wil bezitten binnen handbereik, met een klik op een knop, wordt het beleven van dingen en het creëren van herinneringen steeds belangrijker. Met deze campagne is dat precies wat we wilden laten zien, en dat er met zo'n verscheidenheid aan mogelijke ervaringen vast en zeker één is die jou doet dromen, wie je ook bent."

Alle scènes en overgangen te zien in de film werden 'in-camera' gerealiseerd in een ambitieuze en technisch veeleisende productie. Het bureau dat in de eerste scène verandert in een massagetafel is slechts één voorbeeld van de vele decor constructies die speciaal voor het project werden ontworpen.

"Toen Charles ons aansprak over het project begrepen we meteen dat hij een zeer visuele film wilde," vertelt Julien Martorell, de helft van regisseursduo Julien & Quentin. "En het idee van de film ontstond uit onze eigen terugkerende aarzeling als het gaat om het kiezen van cadeaus... een beslissing die we vaak maken op het laatste moment net voor het kerstfeest aanvangt! Het is iets universeels, of in ieder geval voor velen heel herkenbaar. Voor ons was het een geweldige manier om deze beeldtaal die we graag gebruiken vol overgangen en opeenvolging van scènes in dienst te stellen van een karakteristieke verhaallijn."

(c) Hamlet

Credits

Brand: Smartbox

Title: Hesitation

CEO Smartbox Group: Paola Pianciola

CMO Smartbox Group: Charles Tsakyrellis

Brand & Communication Director: Yasmine Semrani

Creative Director Smartbox Group: Jennifer Petithomme

Creative Director: Julien Martorell

PRODUCTION: HAMLET

Director: Julien & Quentin

Executive Producers: Clément Martorell

Line Producer: Gilles Pinaudeau

Production Coordinator: Maud Folléa

Post-Producer: Ronan Rigoussen

Director of Photography: Fredrik Backar

Production Designer: Kris Lekov

Styling: Sergey Yordanov

Service prod.: B2Y

POST-PRODUCTION

Editor: Edouard Mailaender

Colorist: Nicolas Gautier

Music composer: Quentin Garabedian

Sound Design: Quentin Garabedian, Antoine Cebere

VFX Company: Everest Studio

VFX Supervisor: Thomas Espinosa