Hanne Dries

New kids in town

hanne_dries
“Ik heb een passie voor sterke merken met een verhaal en een niet te stillen honger voor straffe content en creativiteit. Dit zaadje werd al vroeg geplant tijdens mijn opleiding communicatiemanagement aan Thomas More. Ik deed mijn eerste, onvergetelijke stage in Londen. Tijdens mijn master in de bedrijfscommunicatie aan de KU Leuven zocht ik mijn tweede stageplek. Ik geloof in contentmarketing waarbij je in dialoog gaat met de doelgroep en de consument onderdeel is van je verhaal. Zo vond ik de perfecte match met Head Office. Hier leerde ik alles om met contentcreatie engagement te bereiken bij de doelgroep. Dit is niet op de traditionele manier waarbij een boodschap wordt afgestuurd op een massa zonder te weten wat die wilt horen of met je boodschap zal doen. De kunst ligt hier in het echt luisteren naar de doelgroep en hieruit je insights te halen. Na mijn stage zat de match met Head Office zo goed dat ik als kers op de taart een jobaanbieding kreeg!
Drie jaar later werk ik hier als accountmanager. Het is voor mij een must om een band op te bouwen met de klant en mij helemaal in te leven in de doelgroep. Je moet hands-on zijn en steeds een stap vooruit denken. Met de juiste strategische benadering kan je zorgen voor een toegevoegde waarde in elke stap: van de briefing, budget, strategie en creatie tot de evaluatie. Als ‘plan A’ niet werkt, zorg dan dat ‘plan B’ uiteindelijk nog beter wordt. Ik ga ervoor om mijn enthousiasme hierin steeds over te brengen. ‘Do what you love and love what you do!’“