Hannibal wint ‘Het Slimste Reclamebureau ter Wereld’ 

Media / News

’t Is gebeurd! Hannibal is ‘Het Slimste Reclamebureau ter Wereld’. Een hele eer voor het bureau uit Roeselare, dat vanaf nu minstens één jaar de felbegeerde oorkonde in zijn kantoor mag hangen. In een razend spannende finale versloegen ze LDV United en iO.  

‘Het Slimste Reclamebureau ter Wereld’ is een ludieke variant van Ads & Data op de legendarische quiz van Erik van Looy. Een andere naam, maar wel hetzelfde concept en dezelfde presentator. Dit keer met reclamebureaus dus. Tijdens de online voorronde streden 32 reclamebureaus om de titel. Een bikkelharde strijd waabij  iO, Hannibal en LDV United de finale haalden. Die werd gespeeld op 4 november en is vanaf 10 november te zien op GoPlay. De winnaar van de allereerste editie kreeg als juryleden Bart Cannaerts en Amelie Albrecht, werd dus Hannibal uit Roeselare. De voorronde was nog een team effort, maar aan de finale kon slechts één kandidaat per bureau deelnemen. Voor Hannibal werd dit creatief strateeg Thijs Ameye. “Ik heb een brede algemene kennis, maar uiteraard gingen heel wat vragen over de reclamesector, waardoor het wel alle kanten uit kon”, zegt Thijs. “Ik kwam hier om me te amuseren, maar na de fotoronde sloop de zenuwachtigheid toch wel binnen. De steun van de collega’s in het publiek maakte wel veel goed.” Thijs begon met een lichte achterstand aan de finaleronde tegen Floris van LDV United, maar sloop snel dichterbij. Toen die op het einde geen enkele winnaar van De Mol kon noemen, was de buit binnen. “Een toevalstreffer, want in de bus op weg naar Vilvoorde hadden we die nog ingeoefend”, lacht Thijs. En nu,  Hannibal? “We hebben ons alvast goed geamuseerd, maar we gaan die titel ook niet negeren natuurlijk. Wees gerust, we gaan voor zorgen dat iedereen weet wie ‘Het Slimste Reclamebureau ter Wereld’ is. Als je als speler in de sector zo op de radar komt, dan moet je die kans met beide handen grijpen. Sowieso is dit een toffe erkenning voor het hele team en onze klanten”, besluiten zaakvoerders Kristof Carrein en Johan Deketelaere.  

De aflevering kan je hier bekijken: https://www.adsanddata.be/nieuws/wie-o-wie-kroont-zich-tot-het-slimste-reclamebureau-ter-wereld-bekijk-de-finale-op-goplay/