Happiness, Albert Heijn en Ketnet tellen af naar Sinterklaas

Crea / News

Happiness Brussels, Albert Heijn en Ketnet sloegen de handen in elkaar om een aftelkalender te maken, waarmee de Sinterklaasperiode voor (brave) kinderen een beetje draaglijker wordt. De inspiratie? Het legendarische Ketnet-programma “Dag Sinterklaas”. ​ 

Wie de Dag Sinterklaas aftelkalender in huis haalt, vindt achter elk kalenderluikje een heerlijke lekkernij. Bovendien zitten er achter bepaalde luikjes ook vijf QR-codes verstopt. Die linken elk naar de episodes van een leuk verhaaltje – mét raadselachtige aanwijzingen – waarmee (brave) kinderen bij Albert Heijn een fijne Sinterklaasverrassing kunnen winnen. Met de “Dag Sinterklaas aftelkalender” van Ketnet en Albert Heijn komen (brave) kinderen elke dag een pakje dichter bij de Sint.

De campagne wordt gelanceerd op tv met een 5’’ bilboard, in OOH en op social loopt een teaser. Het raadselachtige verhaaltje over hoe je te werk moet gaan om je cadeautje te claimen, is énkel beschikbaar voor wie de “Dag Sinterklaas aftelkalender” koopt én de juiste luikjes opent. Spannend! ​ 

Bij Albert Heijn zijn ze nú al zenuwachtig, trouwens, want de retailer gaat erbij zijn tijdens de blijde intrede van de Sint in Antwerpen, nu zaterdag.

Credits: 

Client: Albert Heijn 

  • Head of Marketing Albert Heijn: Els Lagrou 
  • Head of Reputation Albert Heijn: Ann Maes 
  • Brand Manager Albert Heijn: Witse Van Rillaer
  • Marketing Coördinator: Katoo Jannes
  • Digital Content Manager: Sarah Steemans

Agency: Happiness 

  • CEO: Karen Corrigan
  • Managing Director: Hans Smets 
  • Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
  • Creative Director: Katrien Bottez
  • Strategic Director: Frans Cuypers 
  • Publishing Director: Wesley Roeland 
  • Content Provider: Sam Vervenne 
  • Head of Design: Dries Lauwers ​ 
  • Design: Lore Snauwaert, Karel Chanterie, Lisa Leloux, Emilie Wauthelet 
  • DTP: Loïc Lenoble, Aimée Severeijns 
  • Managing Director: Hans Smets ​ 
  • Account Director: Sien Vrebos
  • Creative Producer: Lukas Das ​ ​ 
  • Head of Motion: Remke Faber ​ 
  • Motion Designer: Marie-Charlotte Baert, Arthur Nunes, Simon Schuurman 
  • Copywriter: Dee Verwaetermeulen
  • Production: BLISS Content & Aikon
  • Lead producer: Arthur De Wachter
  • Director: Arno Costima
  • DOP: Laurens Van Hove
  • Klank: Yannik Bolsens
  • Set dresser: Karina Soors
  • MUA: Sarah De Graef 
  • Styling: Nele Van den Broucke
  • Productie assistent: Jill Smit
  • Sound Production: Raygun ​ 
  • Illustraties: Mark Borgions - Handmade Monsters