Happiness all over voor SoFine

Crea / News

Happiness Brussels mag zich na consultatie van verschillende Nederlandse en Belgische bureauslead agency noemen voor SoFine. Dat is een Nederlands merk van plantaardige voeding, Happiness Brussels mag als lead agency het merk mee bouwen en groot maken in Europa. De eerste campagne loopt inmiddels in verschillende landen. SoFine wil van de wereld een gezondere en duurzamere plek maken door consumenten te helpen de plantaardige wereld te ontdekken. Al sinds 1963 verkent SoFine de wereld van plantaardige voeding en nog steeds is het bedrijf op zoek naar meer. SoFine ziet zichzelf dan ook als de plant-basedfood explorermet een ‘AppetitetoExplore’.

Happiness Brussels lead agency

Om deze ‘plantaardige ontdekking’ internationaalte versnellen en bij steeds meer mensen bekend te maken heeft SoFine dus Happiness Brusselsaangeduid als lead agency. Jessica Zomerdijk, commercial director van SoFine:”Happiness voelde het merk SoFine meteen goed aan, zag het groeipotentieel ervan en overtuigde ons met een sterke communicatie aanpak in de hele consumer journey.”

Karen Corrigan , CEO van Happiness: “SoFineis een merk dat heel goed past in de tijdsgeest van vandaag en morgen. Het is een hele eer om dit mooie merk Europees mee op de kaart te kunnen zetten vanuit de ‘Happiness Anywhere’ spirit waar er geen grenzen hoeven te zijn. Het is een mooie uitdaging om mee te werken aan de groei van een innovatie-gedreven merk dat streeft naar een betere en gezondere wereld voor de generatie van vandaag en die van morgen. De positiviteit die het merk uitstraalt, alleen al in de naam, is ook exact dat wat we met Happiness willen brengen. Positieve energie die leidt tot positieve business-resultaten.”

De eerste campagne

Dat plantaardig voeding steeds populairder wordt is een enorm goede zaak, voor onze gezondheid én voor onze planeet., zegt Geoffrey Hantson, chief creative officer van Happiness: "Maar ‘steeds populairder’ betekent uiteraard ook ‘steeds meer merken die zich aanbieden’. En dan is het kwestie van je te onderscheiden. Je eigen belofte te ontwikkelen en je eigen persoonlijkheid te versterken. En voornamelijk dàt is wat we met deze eerste campagne willen uitstralen. SoFine is er voor die vegetariërs en flexitariërs met een sterke drang ‘to explore’ in de keuken. Vandaar de nieuwe merklijn ‘Appetite to Explore’. En dat zetten we in de markt op een manier die klopt op de persoonlijkheid van SoFine: modern, bold en witty. Met sprekende, soms wat uitdagende, headlines, kleurrijke en moderne food photography met harde flits, en met een quasi nonchalante look ook. Want food photography is vaak veel te klinisch. En klinisch kan nooit gelijkstaan aan ‘ontdekkingsdrang’ en ‘lekker’.”

De campagne is gestart in Nederland, België, Duitsland en Finland en zal zichtbaar zijn op veel verschillende kanalen zoals YouTube, Instagram, Facebook en samenwerkingen met Influencers. Maar ook in de publieke ruimte, advertenties in magazines van retailers en materiaal op de winkelvloer. 

CREDITS

Client: SoFine 

Client Contact : Jessica Zomerdijk, Ellen Gielen, Femke Penders, Bart Merkus

Agency : Happiness Brussels

Executive creative management : Karen Corrigan

Creative Director : Geoffrey Hantson, Katrien Bottez

Content Creative director : Kenny Vermeulen

Creatives : Roxane Schneider, Pieter Claeys 

Social creative: Lien Sterkens

Art director : Roxane Schneider

Copywriter : Pieter Claeys

Strategic planner : Wesley Roeland, Frans Cuypers, Marine Vandenplas

Account Director: Pascal Kemajou

Account Manager: Marcia Van Camp

Productie : Dominique Turnbull

Motion : Remke Faber, Nicolas Dekeersmaeker

Photographer: Lisa Valcke (FoodPhoto)

Food Styliste : Melissa Pecorraro, Suzan Teirlinck

Video : Wouter Geerits