Happiness brengt Youtube en Carlsberg samen

Crea / News

Carlsberg YouTube staat vol met bierrecensies: videos, vaak opgenomen vanuit de keuken of kelder met een eenvoudige webcam of telefoon, gemaakt door bierenthousiastelingen van over de hele wereld. Carlsberg besloot de recensies voor zijn alombekende pils uit te pluizen en ontdekte dat de meeste uitsluitend positief waren. Sommigen deden zelfs zo sterk aan een reclamespot denken dat Happiness ze voor Carlsberg... in reclame voor hun bier veranderde. En zo maken nu de bevindingen van ‘ThomasMetal75’, ‘SofaKingDrunk’ en ‘GeorgeColvin’ deel uit van een internationale radiocampagne. 

Het resultaat is een reeks van advertenties van 45 seconden waarin u verschillende reviewers hoort die de kunst, smaak en geur van Carlsberg complimenteren. Alsof je het bier samen met hen drinkt. Alle beoordelingen worden vergezeld van een laidback deuntje en een rasechte Deense stem om er weer bovenop te geraken. De spots gaan vanaf nu live in Singapore en Ierland en later in andere Engelstalige landen en steden.

Credits:
Client: Carlsberg International
Global Director Carlsberg Brand: Julian Marsili
Global Brand Manager Carlsberg: Christopher Bak Billing
Agency: Happiness Brussels
CEO/Executive Creative Management: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Senior Creative Coach: Katrien Bottez
Strategic Director: Eline Goethals
Creative: Barbara Dzikanowice
Account Manager: Tine Van Hasselt
Sound studio: Raygun
Music: Raygun
Reviewer: Erik Fraunfelter a.k.a. 'ThomasMetal75'
Reviewer: George Colvin a.k.a. 'TheGeorgeColvinShow'
Reviewers: Trevor Lawless, David Harris and Shea Norman a.k.a. ‘BeerMe’
Reviewer: Ronald Theriot a.k.a. 'LouisianaBeerReviews'