Het Britse Contagious Magazine brengt verslag uit over communicatie-ideeën die volgens hen typevoorbeelden zijn van het allerbeste strategisch, creatieve en innovatieve denken in de wereld. Alle ideeën, wereldwijd door Contagious verzameld, worden bijgehouden in hun ‘Intelligence Database’ (Contagious I/O). Op basis daarvan maakt Contagious eenmaal per jaar zijn ‘Pioneers list’ bekend. Een lijst van 10 bureaus die ze omschrijven als de ‘beste en meest moedige bureaus op de planeet’. De lijst heeft geen specifieke rangorde. Het zijn gewoon de beste 10. Dit jaar oogt de lijst – op basis van het werk in 2019 – nog net iets mooier, want voor het eerst behoort ook een Belgisch bureau tot de 10 uitverkorenen: Happiness Brussels. Paul Kemp-Robertson, co-founder van Contagious Magazine:
“Happiness heeft de concurrentie wereldwijd overtroffen door op een ongelooflijk consistente manier businessproblemen op te lossen op de meest inventieve, innovatieve en moedige manier. Een uitschieter maken lukt iedereen wel eens, maar de standaard altijd hoog houden en dat op veel verschillende klanten met veel verschillende campagnes en veel verschillende soort ideeën, is wat hen oververdiend op deze lijst bracht van Contagious Pioneers.”
En of ze bij Happiness blij zijn! “Ik ben verrast en ook heel nederig, om eerlijk te zijn,” zegtGeoffrey Hantson, chief creative officer bij Happiness:“Verrast, want als je ziet wie er allemaal op die lijst staat… dat is wereldtop. Maar dus ook heel nederig, want het feit dat we in die lijst staan hebben we puur te danken aan twee cruciale ingrediënten: slimme klanten en uitzonderlijk talent op alle niveaus, creatie, strategie, content, AR, VR, AI…. En we hebben nu eenmaal echt het geluk om geweldige klanten te hebben die creativiteit niet als een hol begrip zien, maar als een cultuur om hun business vooruit te helpen. Ik wil dan ook echt zowel onze klanten als iedereen die bij Happiness werkt bedanken. Voor hun geloof, hun passie, hun brein en hun energie. Laten we er vooral een gewoonte van maken.” Dat laatste moeten ze Karen Corrigan, CEO van Happiness, geen twee keer zeggen. “Dit is wat ons betreft een zeer mooie bekroning op een visie die we consistent hebben toegepast sinds 2005,”zegt ze. “Namelijk dat de toekomstige communicatie-industrie zal bepaald worden door een optimale symbiose van strategie, creatie en technologie. In 2005 zag je het begin hiervan met de introductie van Web 2.0, het participatieve web. In 2020 hebben we het einde ervan nog niet gezien met de exponentiële veranderingen in termen van IOT, data, emotional web, AI… Creativititeit zal nooit belangrijker zijn dan morgen. Ons vak zal nooit zo mooi geweest zijn. Wij kijken er al naar uit. Net zoals Gasparov. Die nu zijn creativiteit zal moeten gebruiken om Big Brother te verslaan.”
De 2020-winnaars (in alfabetische volgorde):
- Africa, São Paulo
- BETC, Paris
- CHE Proximity, Australia
- Colenso BBDO, Auckland
- Dentsu Webchutney, India
- Droga5, New York
- Happiness, Brussels
- McCann, New York
- The Brooklyn Brothers, London
- VMLY&R, Kansas City
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]