Happiness Brussels maakt Quick Belgischer dan ooit

Crea / News

quickSinds het merk Quick eind 2016 weer 100% in Belgische handen is, zet Burger Brands Belgium de Belgische identiteit van Quick weer volop in de verf. Zo ging Quick bijvoorbeeld eerder dit jaar in zee met het op en top Belgische sauzenmerk Devos Lemmens voor de creatie van zijn tijdelijke campagneburgers ‘Big Andalouse’ en ‘Big Belgian Pickles’. Daarnaast worden er sinds september enkel nog Belgische frietjes geserveerd in de Quick-restaurants.

De lancering van de “Formidable”-burger moet het speerpunt worden van de terugkeer naar de roots voor Quick. Het smaakprofiel van de “Formidable” is volledig afgestemd op de typische voorkeuren van de Belg: de tijgerpistolet zorgt voor een krokante beet, de Oud Brugge-kaas en het puur Belgisch rundsvlees voor een karaktervol geheel, dat op smaak wordt gebracht met een subtiel gepeperd sausje van Belgische makelij. Quick koos er bewust voor om de productieketen voor elk ingrediënt zo kort mogelijk te houden en ging op zoek naar lokale leveranciers. Dit laat Quick toe om zijn lokale aanwezigheid te versterken en zo de producten van bij ons in de spotlight zetten. Kevin Derycke, ceo bij Quick: « We trekken bewust de Belgische kaart bij Quick - we zijn ervan overtuigd dat net in onze lokale verankering onze differentiërende factor schuilt. Bij Quick kennen we de smaken en voorkeuren van de Belg door en door en we willen hier in de toekomst veel meer op inspelen - een beslissing die enkel mogelijk is sinds we het merk weer volledig onder Belgisch beheer brachten. »

Happiness Brussels maakte voor de nieuwe burger een spot die even typisch Belgisch is als de Formidable zelf.