Happiness Brussels zet zich in voor Lotte

Crea / News

LOTTE_300DPI_02
Om zijn tienjarig bestaan te vieren creëerde Happiness Brussels een bijzondere crowdfunding-campagne: 'Give A Word To Lotte', een sensibiliseringscampagne naar het groot publiek en medische specialisten, waarbij het eigen jubileum het platform vormt voor een veiling voor het goede doel. De campagne vertelt het verhaal van Lotte, een 16-jarig Belgisch meisje met het Rett Syndroom, een zware neurologische aandoening waardoor het voor haar onmogelijk is om verbaal of non-verbaal te communiceren. In Vlaanderen alleen al treft de ziekte 120 meisjes. Baanbrekend internationaal onderzoek met spraaktechnologie toonde aan dat deze meisjes wél kunnen communiceren via hun ogen, maar zo’n spraakcomputer kost al snel 20.000 euro, en daarenboven staan de ouders voor een complexe en niet gegarandeerde terugbetalingprocedure.
Het ontroerende verhaal van Lotte werd neergeschreven in 5000 woorden op giveawordtolotte.com. Deze woorden kan je lezen, maar ook kopen op Giveawordtolotte.com. Met je donatie geef je Lotte en alle Rett meisjes op een symbolische manier de woorden die ze nodig hebben, want de opbrengst gaat naar de aankoop van twee spraakcomputers voor de Rett Syndroom vereniging. De campagne ondersteunt zo ook de oproep om de terugbetalingprocedure voor spraakcomputers te versnellen en te vereenvoudigen voor alle Rett meisjes. "Dag na dag maakt het talent bij Happiness het verschil voor onze klanten en hun business", vertelt Karen Corrigan, CEO van Happiness Brussels. "Ik vind het belangrijk dat we datzelfde talent ook telkens opnieuw kunnen inzetten om ook voor de non-profit iets goed en betekenisvol te doen. Op 15 januari geven we een groot feest ter ere van ons tienjarig bestaan en in plaats van bloemen, bubbels of andere geschenken, vragen we onze gasten om Give a Word to Lotte te steunen. De laatste 1000 woorden uit Lottes verhaal zullen op het feest geveild worden."