Happiness en Jeux d’Hiver geven airbag van verkeersslachtoffer een tweede leven

Chauffeurs onder invloed zijn oververtegenwoordigd in dodelijke ongevallen in België. In veel gevallen hebben hun airbags hen niet kunnen redden. Vanuit die vaststelling heeft Happiness ervoor gekozen om samen met OVK, de vereniging van Ouders van Verongelukte Kinderen, tijdens de feestdagen een tweede leven te geven aan de airbag. Het gaat dan over dezelfde airbag die een jaar geleden niet in staat was het leven van zijn bestuurder te redden.
Deze bewustmakingscampagne werd mogelijk gemaakt door de medewerking met Jeux d'Hiver. Van 28 december tot en met 1 januari konden de clubgangers de indringende, artistieke installatie passeren en werden ze uitgenodigd om het gedicht te lezen dat geschreven is door deze opnieuw opgeblazen airbag. Een krachtige installatie die een universele boodschap overbrengt naar alle bestuurders: ga niet onder invloed de weg op. Een volledige pagina in De Standaard (verschenen op 28/12/23) zet deze campagne kracht bij.
Credits
Client: OVK - PEVR
- Contacts: An Vandeborne
Agency: HAPPINESS BRUSSELS
- Executive Creative Management: Karen Corrigan
- Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
- Managing Director: Hans Smets
- Creative: Gil Gauniaux & Thibaut Castaing
- Account Team: Raphaël Naudts & Anna Nuyens
- Copywriter: Jonathan Kalifat
- Producer: Bart Vande Maele
- Film & Motion: Simon Schuurman
- Designer: Jonathan Kalifat & Lisa Leloux
- DTP: Loïc Lenoble
Partner: Jeux d'Hiver
- Cédric d'Alcantara: Managing Partner
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]