Happiness en Marktplaats verkiezen tweedehandsspeelgoed

Marktplaats lanceert in Nederland een nieuwe feestdagencampagne die ouders inspireert om kinderen vaker tweedehandsspeelgoed cadeau te geven in plaats van nieuw. Happiness, dat ook de creatieve partner is voor Tweedehands in België, bedacht en ontwikkelde de campagne.
(Groot)ouders leven vaak in de veronderstelling dat ze kinderen alleen blij kunnen maken met een nieuw cadeau tijdens de feestdagen. "Kijk eens naar tweedehandsspeelgoed door de ogen van een kind" is de campagneboodschap. Het maakt voor kinderen geen verschil, maar voor het milieu, de portemonnee en de wereld des te meer. De campagne gaat live met onder andere een televisiespot op nationale televisiezenders.
Met de nieuwe campagne speelt het handelsplatform in op de maatschappelijke discussie rond (massa)consumptiegedrag en het belang van hergebruik van producten. Door de ogen te openen voor de waarde en betekenis van tweedehandsproducten wil Marktplaats bovendien het consumentenbewustzijn verder vergroten, op weg naar een meer circulaire economie. Het handelsplatform geeft daarmee opvolging aan haar feestdagencampagne van 2021 waarin zij voorspelde dat de keuze voor tweedehands in de komende jaren steeds normaler wordt.
“Je hoeft de wereld niet te veranderen om de wereld te veranderen. Soms moet je er alleen naar kijken door de ogen van een kind. Dat is wat we meegeven in deze campagne. (Groot)ouders willen het beste voor hun (klein)kind en zien tweedehands speelgoed nog vaak onnodig als een mindere optie. Uit eerder onderzoek en onze campagne blijkt dat kinderen dit heel anders zien. Voor hen is het leuk, avontuurlijk, doet het niet onder voor nieuw en is het nog lang niet uitgespeeld. Tweedehands speelgoed cadeau geven is net zo goed, of eigenlijk nog beter. Het loont dus om de zolder of kasten op te ruimen en speelgoed een tweede leven te geven. Of het verlanglijstje van je kind te bestuderen en eens op Marktplaats te kijken voor een tweedehandse variant. Zo maak je kinderen blij en doe je tegelijkertijd goed voor de wereld,” zegt Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats.
De speelgoedtest is vastgelegd op een lange video en verwerkt in televisiespots van zestig en dertig seconden en verschillende online versies. De campagneboodschap wordt verder uitgedragen via social media, influencers, CRM en advertorials.
Credits
Project Title | Through the eyes of a child |
Client | Marktplaats |
Chief Marketing Officer | Gregory Kukolj |
Head of brand & Content | Eveline Eberhardt |
Brand Communications Manager | Grietje Suijkerbuijk |
Agency | Happiness / Higuita |
Chief Exective Officer | Karen Corrigan |
Managing Director | Hans Smets |
Exective Creative Director | Geoffrey Hanson |
Creative Director | Karien Bottez |
Creative Director | Niek Eijsbouts |
Creative Team | Gil Gauniaux, Thibault Castaing |
Copywriter | Jan Wicher Emmens, Ewoudt Boonstra |
Strategic Director | Daan de Raaf |
Account Director | Frederik Jonnaert |
Account Executive | Yente Janssen |
Production Company | Bo Polak Productions |
Director | Tom Rijpert |
Executive Producer | Bo Polak |
Producer | Anouk Knapen |
Production Manager | Djoeke Geijs |
DOP | Stephan Polman |
Production Designer | Jeroen Echter |
Production soundmixer | Dominic Happé |
Styling | Robin Burlage |
Visagie | Evalotte Oosterop |
Casting | Groen Casting |
Editing | Martijn Heijgelaar en Pim van der Pas |
Music composer | Jorrit Kleijnen en Jacob Meijer |
Grading | Joppo in de grot |
Online | Robin Hancock |
Sound Design | Shark @ Haaifaaideluxe |
Postproducers | Marloes de Rijke en Vera Allerts |
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]