Happiness en Quick spelen FRIT-MAN

Crea / News

Happiness en Quick spelen samen "FRIT-MAN", een game waarbij alle Belgen kans maken op één jaar gratis Quick. Het spel is gemaakt om de lancering van de "Fritraillette", de nieuwe Belgische burger geïnspireerd op het Belgisch snackicoon de mitraillette die Quick lanceerde op 2 mei, extra kracht bij te zetten en mensen op een amusante manier naar de winkel te lokken. 

Spelers kunnen het spel spelen via de MyQuick-app of via de website, waarna ze belanden in een op Pac-Man geïnspireerde spelomgeving. Met gepersonaliseerde avatars kan je je eigen gezicht in het spel inladen. Punten pakken doe je door frietjes en andalousesaus te eten en clowns (met een lichte knipoog, uiteraard) te ontwijken. In FRIT-MAN draait het om het behalen van de hoogste score, want élke week wint een gelukzak de hoofdprijs: een jaar lang gratis Quick. Mensen die net naast de topscore grijpen, winnen echter ook iets: een gratis "Klassieker" bij aankoop van een "Maxi Menu". Zo maakt iedereen kans op een eerlijke prijs en smaakt die Fritraillette des te beter.

Het spel is in-house ontwikkeld door Happiness en Bliss en wordt gepromoot via een digitale campagne die via sociale media, 1-to-1-communicatie, de MyQuick-app, quick.be en in-store bestelschermen wordt verspreid. Tot en met 21/5 kan iedereen z’n kans wagen.

Credits:

Client: Quick

Head of Marketing Quick: Dirk Lammens

Marketing Manager Quick: Evelyn De Groeve

Brand Manager Quick: Sarah Pockelé-Dilles

Digital Marketeer Quick: Sophie Verschueren

Agency: Happiness

CEO & Strategic Director: Karen Corrigan

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson

Creative Director: Katrien Bottez, Maxime Damo

Concept Provider : Iliana Couvez, Catherine Hermans

Strategic Content Director: Wesley Roeland

Connectivity Planner: Cristhian Marin

Content Creative Director: Jil Dockx

Content providers: Brent Roofthooft

Account Management: Aurélie Forissier, Thomas Taeymans, Barbara Devaux

Copywriter: Stéphane Opdenbosch, Hippolyte Messi Hermans

Head of Motion: Remke Faber

Motion designer: Marie-Charlotte Baert, Arthur Jeronimo Nunes

Head of Design: Dries Lauwers

Design: Lisa Leloux, Jonathan Kalifat, Lore Snauwaert

DTP: Loïc Lenoble

Lead Developer : Thomas Colliers

App Developer : LevelApp

Newsletter & MyQuick-app: Dignify

Responsibles LevelApp : Renaud Laloire, Sanaa Wellman