Echte schoonheid zit vanbinnen - een mantra dat de huidige maatschappij in toenemende mate lijkt te zijn vergeten. Soilmates helpt iedereen weer herinneren dat je beter en vooral dieper moet kijken om echte waarde te vinden. Soilmates, bekend om hun avocado-olie gemaakt van ‘ugly’ avocado’s die anders weggegooid zouden worden, bundelt daarvoor de krachten met een opvallende verschijning: Jono Lancaster, een motivational speaker met Treacher Collins-syndroom. Samen zorgen ze ervoor dat mensen anders denken over schoonheid. Of het nou gaat om mensen of avocado’s.
‘Ik ben super enthousiast om onderdeel te zijn van dit project en samen met Soilmates een krachtig statement te maken over hoe wij schoonheid zien in deze wereld. De filosofie van Soilmates is precies wat me aansprak en iets waar ik me al heel mijn leven hard voor maak: omarm je door de maatschappij bestempelde tekortkomingen en zie ze juist als jouw superkrachten.’ - aldus Soilmates-ambassadeur Jono Lancaster. Het blijft niet alleen bij mooie woorden in een campagne, Soilmates voegt ook zelf de daad bij het woord. Het komende jaar doneren ze een totaalbedrag van €10.000,- aan de Love Me Love My Face Face stichting, een goed doel wat awareness creëert en steun biedt aan personen en families die te maken hebben met het Treacher Collins syndroom en andere gezichtsaandoeningen.
De campagne komt uit het creatieve brein van Happiness Amsterdam, onder andere bekend van hun succesvolle campagnes voor Marktplaats. Joey Boeters, Creative Partner Happiness Amsterdam: ‘We waren ons bewust van de balancing act waar we ons op bevonden - daarom hebben we veelvuldig met Jono gesproken. Hij heeft ook een belangrijke rol in de conceptfase gespeeld, met flink wat gepingpong heen en weer om de juiste woorden te vinden. Precies daarom is het niet alleen een verhaal voor Soilmates geworden, maar ook het verhaal van Jono. Een maatschappij-breed verhaal.'
'Het was tot op de shoot spannend', vervolgt Boeters. 'Zitten we goed? Vinden we de juiste balans? Maar opvallend werk hoort ook een beetje spannend te zijn. En uiteindelijk heb je iedereen nodig om goed werk te maken, niet alleen een agency. Ook (en misschien wel juist) de klant. Daarom ook een groot compliment naar Soilmates, die ons het vertrouwen gaf en samen in het diepe wilde springen. En het belang zag van een waardevolle samenwerking met Jono, en het steunen van zijn missie.’