Happiness en Tabakstop proberen het nog één keer

Crea / News

Happiness zet nog maar eens een campagne op voor Tabakstop van Stichting tegen Kanker. De campagne is gebaseerd op een vaststaand feit: men heeft vaak meerdere pogingen nodig om te stoppen met roken. Maar met de hulp van een tabacoloog is de kans groter dat het lukt. Om dat te communiceren ontwikkelde Happiness een tv-commercial die op een verrassende manier benadrukt hoeveel pogingen mensen nodig gehad hebben om te stoppen met roken. Op social media en op de Tabakstop-site ontdekken we ook filmpjes waarin de mensen uit de spot hun eigen ervaringen delen. Een bewustmakingscampagne van Stichting tegen Kanker die werkt… van de eerste keer!

Enkele van de interviews:

Credits

Client contacts: Isabelle André, Ludivine Teller, Ester Cornelis, Assia Maalmi, Brecht Gunst

Agency: Happiness Brussels

Executive Creative Management: Karen Corrigan

Executive Creative Director: Geoffrey Hantson

Creative Director: Philippe Fass

Concept Provider: Stéphane Opdenbosch

Business Director: Pascal Kemajou

Strategic Director: Isabelle Koelman

Account Manager: Zoé Storme

Copywriter NL: Dee Verwaetermeulen

Agency Producer: Dominique Turnbull

Director: Dirk Domen

DOP: Piet Deyaert

Production: Wenneker - Mirjam De Vreese/Femke Verstuyft