Begin februari? Traditioneel de start van Tournée Minérale, dit jaar al de vijfde editie. De campagne van De Druglijn roept iedereen op om in februari een maand geen alcohol te drinken. Ook dit jaar is Happiness het bureau achter de communicatie van Tournée Minérale. En deze speelt in op de verschillende gelegenheden om te drinken die hard ingeburgerd zijn in ons leven. Hoewel de horeca dicht blijft, zijn er meer gelegenheden om te drinken dan je zou denken. “Een deel van de mensen is thuis meer alcohol gaan drinken dan tevoren. Een maand pauze inlassen is de perfecte manier om te zorgen dat dat extra thuisdrinken geen blijvende gewoonte wordt," klinkt het bij De Druglijn. Via sociale media ondersteunt de campagne de deelnemers met herkenbare drinkgewoonten en een confronterende ‘augmented reality’-filter.
Toren van lege glazen
De AR-filter kan je terugvinden op Facebook en Instagram. Daar geef je eerst in hoeveel glazen alcohol je gemiddeld drinkt per week. De filter tovert daarna op jouw foto een virtuele toren van glazen tevoorschijn, die zichtbaar maakt hoeveel alcohol je tijdens de hele Tournée Minérale-periode niet zal drinken. Aan de hand van deze glazen toren zullen mensen op een speelse maar duidelijke manier stilstaan bij het feit dat ze misschien wel meer alcohol drinken dan ze denken. Zo worden ze op een positieve manier aangemoedigd om mee te doen aan Tournée Minérale. Lockdown of niet, ook deze editie rekenen de organisatoren op heel wat deelnemers die de verschillende gelegenheden om te drinken aan zich zullen laten passeren.
Credits:
Client: VAD (Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere Drugs)
Contacts: Ebe Daems, Jonathan Deleener
Agency: Happiness Brussels
Executive Creative Management: Karen Corrigan
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Business Director: Pascal Kemajou
Creative Director: Philippe Fass
Creative Content Director: Kenny Vermeulen
Strategic Director: Isabelle Koelman
Account Manager: Zoé Storme
Connectivity planner: Marine Vandenplas
Content Providers: Estée Janssens, Lien Sterkens
Concept Providers: Iris Nuyts, Simon Pyson
Graphic Designer: Lisa Leloux
Motion Designer: Karlien Huygels
Development: Bliss Interactive
Managing Director: Frederiek Pascal
Interactive Director: Dries Schaballie
Head of Project Management: Joni Allaert
Lead Developer: Thai Nguyen
Intern Developer: Tuan Phan
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]