Happiness heeft 11 miljoen redenen. Wat is de uwe?

Crea / News

Wat is uw reden? Elke Belg mag in een nieuwe overheidscampagne zijn reden geven om de zes regels tegen corona te blijven respecteren. Happiness Brussels won de opdracht van de FOD van de Kanselarij van de Eerste Minister om de Belgen aan te zetten om de zes gouden regels tegen het verder verspreiden van het corona-virus blijvend vol te houden.

Happiness vormde een team met Ketchum (PR, stakeholders en influencers), Mediabrands (media planning & buying) en Indiville (campagne tracking). Het dossier werd in nauwelijks twee weken tijd in de meest corona-veilige omstandigheden geschreven en in maquettes uitgewerkt. En overtuigde de Kanselarij en alle stakeholders.

Het communicatie-platform “6 gouden regels tegen corona, 11 miljoen redenen om vol te houden” vertelt sinds 12 augustus de echte redenen van echte Belgen waarom ze overtuigd zijn om de regels te blijven volgen. Het resultaat zijn mooie oprechte portretten van mensen zoals u en ik. De campagne wordt via TV, radio, print, OOH, social en digital tot leven gebracht. Op de website 11miljoenredenen.be kan iedere Belg zelf zijn reden geven en delen.

 

Credits

FOD Kanselarij van de Eerste Minister: Arlin Bagdat, Caroline Joris, Catherine Goffart, Linda Puyneers, Sara Buys

Executive Creative Management: Karen Corrigan

Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson

Creative Director: Philippe Fass

Concept proivders: Tom Berth, Geert De Rocker

Business Director: Hans Smets

Account team: Corentin Deneufbourg, Emmanuelle Hoet

Head of Strategy: Isabelle Koelman,

Strategic team: Coppelia de Crane d’Heysselaer, Marine Vandenplas, Frans Cuypers 

Creative Content Director: Kenny Vermeulen

Head of Design: Dries Lauwers

Graphic Designer: Lisa Leloux

Head of Production: Bart Vande Maele

Agency Producers: Arthur De Wachter, Dominique Turnbull 

Fotografie: Aline Kraus

DOP: Arno Weijdema

Head of Motion: Remke Faber

Motion: Simon Schuurman

Digital agency: Bliss 

Sound: Raygun

Music: Audiotheque

PR, Stakeholders & influencers: Ketchum – Erika van Bogget

Mediaplanning & buying: Mediabrands – Tom Vanhoof, Roy Dixon, Maarten Schuyten, Valadares Tiago

Campaign tracking: Indiville – Jurgen Minnebo, Wouter Samyn, Stéphanie Busschaert, Robin Lagrou