Happiness lanceert ‘The Playground’

Communication / News

playground photo-1561419957-3ed545735312Als we ons innerlijk kind loslaten, laten we ook onze verbeelding los. Daarom start Happiness innovatielab The Playground. Een omgeving waarin de medewerkers van Happiness zichzelf innerlijk toelaten een volwaardige partner te zijn. Een habitat toegespitst op persoonlijke groei en groei van talent, ideeën en de business van de klanten. The Playground is dus veel, maar het is geen, en het zal nooit, een bureau zijn, zo luidt het bij Happiness. Het is een creatief innovatielab, zowel voor de zoektocht naar ideeën, voor opleiding als voor collaboratie. Het is een plek waar mensen met een enorme passie voor het vak samen kunnen ‘spelen’ in een omgeving en een constellatie dat niks te maken heeft met ‘day to day reclamebureau leven’. Want creativiteit heeft nood aan spel. De ‘playlist’ van The Playground bestaat louter uit fundamentele briefing voor en met de commerciële klanten van zowel Happiness Brussels als Happiness Saigon. Daarnaast zal Happiness geregeld klanten uitnodigen naar The Playground om er samen te co-creëren aan onverwachte oplossingen.Playground

De ruggengraat van The Playground bestaat uit drie van België’s meest bekroonde en gerespecteerde creatieven: Grégory Titeca, Pieter Claeys en Roxane Schneider. Zij zullen telkens vergezeld worden door een ander creatief team uit Happiness Brussels of Happiness Saigon, dat telkens drie weken aanwezig zal zijn. Hun gemeenschappelijke opdracht is om elkaar te ‘bevruchten’, te leren, te ontleren, en elkaars ideeën laten groeien om zo de algemene creatieve lat een stuk hoger te leggen. Strategische en accountmensen zullen toegevoegd worden wanneer nodig. Samen met stage-teams en één rondom talent van om het even waar. Met zijn allen, in het exclusieve voordeel voor de commerciële klanten van Happiness Brussels en Happiness Saigon. Geoffrey Hantson, chief creative officer van Happiness: “Sinds Mad Men is de manier waarop bureaus en hun klanten samenwerken grotendeels onveranderd. Wij geloven dat we - ter wille van de verbeelding - rusteloos moeten zijn en die vastgeroeste routine moeten uitdagen. Zeker in tijden waarin technologie ons sowieso verplicht tot radicale verandering, terwijl ze ons op hetzelfde moment toelaat om op een totaal andere manier te werken. Met The Playground wil Happiness voorop gaan in een nieuwe manier van werken en samenwerken. Zowel intern als in samenwerking met onze klanten. The Playground is een plaats waar alle macht aan de verbeelding is. Waar de geest kan genieten van vrijheid. Vrij van dogma’s en conventies. Een omgeving dat iedereen die er deel van uitmaakt toelaat te ontleren, om zo tot veel meer onverwachte en magische oplossingen te komen voor de zakelijke en marketing problemen van onze klanten.

Als we ons innerlijk kind loslaten, laten we ook onze verbeelding los, zegt Karen Corrigan, CEO van Happiness: "Het doel van The Playground is om een biotoop te creëren waar het innerlijke kind in ieder van ons voortdurend getriggerd wordt. Met vrijheid én verantwoordelijkheid in de kern. Het wordt een heel serieus ‘spel’. We gaan verschillende ‘rules of play’ in The Playground testen om ze dan later, als we voelen dat ze werken, te implementeren in alle Happiness organisaties. Greg is de juiste man op het juiste moment. We hebben samen Happiness opgericht 2 september 2005. Ik weet hoe hij werkt. Hij is speels en streng. Creatief en pragmatisch. Visionair en voeten op de grond.”

Grégory Titeca, creative engineer bij The Playground by Happiness, ziet het helemaal zitten: “Het moment dat je beslist dat je ‘iets’ bent stop je eigenlijk met groeien. De reclamewereld verandert snel, heel snel. Klanten zoeken naar meer impactvolle oplossingen, creatieven zoeken naar een radicaal nieuwe manier van werken. The Playground is de plaats waar beide aspiraties samengaan.” En daar kunnen Pieter Claeys en Roxane Schneider, conceptproviders bij The Playground by Happiness, zich absoluut in vinden: “Wij hebben onze beste werk gemaakt terwijl we ‘speelden’. We kijken er dan ook naar uit om nog meer te spelen, anytime, anywhere, met ongelooflijk gepassioneerde mensen in een erg veelbelovende set-up.”