Elk jaar organiseren de Verenigde Naties wereldwijd de ‘Internationale herinneringsdag voor verkeersslachtoffers’. Doorheen de jaren is dat een belangrijk moment geworden om aandacht te vragen voor de emotionele schade die door verkeersongevallen veroorzaakt wordt en om de slachtoffers op gepaste wijze te eren. In België promoot de vereniging Ouders van Verongelukt Kinderen (OVK) systematisch deze dag. Happiness bedacht naar aanleiding hiervan een straatnaambord.
Niet zomaar een naambord, maar eentje met alle namen erop van iedereen die de voorbije 50jaar het leven liet in het verkeer. Dat straatbord is feitelijk een waardig gedenkteken, dat vorige zondag door Minister Lydia Peeters in Hasselt werd gehuldigd.
"De herdenking van verkeersslachtoffers past perfect in de missie van onze organisatie, die er onder meer in bestaat de nabestaanden van slachtoffers bij te staan in hun rouwproces en hen te helpen bij de vele administratieve en juridische procedures waarmee ze weinig of geen ervaring hebben," vertelt gedelegeerd bestuurder van OVK Koen Van Wonterghem.
Op dezelfde dag werd tijdens een gelijkaardige ceremonie ook een straatnaambord in Doornik, een stad met ook ongeveer 80.000 inwoners, gehuldigd.
Credits
Agency: Happiness
Client: OVK/PEVR
Client contact: Koen Van Wonterghem
Chief Creative Officer: Geoffrey Hantson
Concept Providers: Thomas Cappelle, Mathias Lemiele
Managing Director: Hans Smets
Design: Jonathan Kalifat
DTP: Loïc Lenoble
Producer: Pascal Delfosse
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]