Happiness weet hoe u geurt
Wereldprimeur voor Happiness en Nivea Men! Met in het mannelijke brein 40 % minder hersengebied om geuren waar te nemen dan in de vrouwelijke hersenen, is het mannelijk geurorgaan gemiddeld minder gevoelig aan geurtjes. Met dit in het achterhoofd én in combinatie met het feit dat mannen meer zweten en onze neus went aan de eigen lichaamsgeur, stelde Nivea Men vandaag zijn revolutionair project Nose voor. Nose is de eerste mobiele toepassing waarmee smartphones mannelijk zweet kunnen ruiken. Dankzij revolutionaire sensortechnologie in combinatie met een lerende applicatie, zal Nose aangeven of een “zweetstatus” oké is of beter kan – en desgewenst kan worden doorgeklikt naar een Niveawinkel. De wereldpremière en de eerste demonstratie van de beta-versie vinden vandaag plaats in Brussel bij Happiness. Het Belgisch creative connectivity bureau is de bedenker van het opmerkelijke concept dat men wereldwijd voor Nivea Men ontwikkelde, in samenwerking met Bliss Interactive – dat deel uitmaakt van de Happiness-familie – en het Amerikaanse SPEC Sensors.
De global partner van Nivea – een merk van Beiersdorf – is FCB, waarmee Happiness een partnership heeft. Zo werkt Happiness al vier jaar voor Nivea. Geoffrey Hantson, chief creative officer van Happiness legt uit: “Het is een wereldwijde primeur om een smartphone zweet te doen ruiken zoals een mens dat doet. Nose toont hoe we technologie verder kunnen integreren in onze dagelijkse verzorging en het publiek op een creatieve manier met merken connecteren.” Het scannen duurt nu 20 seconden, dat worden er straks 5. Vanaf volgende week krijgen 100 influencers wereldwijd de beschikking over de beta-versie van de Nose. Begin 2017 wordt waarschijnlijk één land uitgekozen om Nose, de combinatie van hardware en app dus, te testen op de markt. Nose kan laaggeprijsd op de markt komen, of deel uitmaken van een pakket of als bonusproduct worden uitgespeeld.
Nose combineert revolutionaire sensortechnologie met een mobiele applicatie waarmee smartphones zweetgeur kunnen analyseren. Nose begint met “ruiken” nadat je de app activeert en je je smartphone dichtbij je oksel houdt. De cover bevat de nodige hardware die de zweetgeur analyseert en deze info via Bluetooth aan de smarthphone en de app doorgeeft. De app bevat een lerend algoritme dat de ontvangen informatie telkens evalueert. Gebruikers krijgen hierna een melding of hun zweet goed of slecht ruikt.
Martin Wulle, corporate vice president van de Global Business Unit Digital & e-Commerce voor Beiersdorf: “In tegenstelling tot vrouwen willen mannen producten die ze snel kunnen gebruiken en onmiddellijk resultaat hebben. Door een digitale oplossing te koppelen aan onze Nivea Men-producten, zoals bij Nose, kunnen we een stap verder gaan in onze wereldwijde aanpak en deze vraag beantwoorden op een innovatieve manier."
Sensortechnologie in mobiele toestellen integreren is een technologische trend die aantoont hoe gebruikers op zoek zijn naar informatie, een betere functionaliteit en meer functies voor hun elektronische toestellen. Als specialist ter zake maakt het bedrijf SPEC Sensors deel uit van het ontwikkelingsteam voor Nose. Brian Kinkade, VP New Applications Development van SPEC Sensors, vertelt waarom dit uitdagend project een doorbraak is voor het internet of things: “Nose toont hoe onze revolutionaire gassensortechnologie het leven van iedereen kan beïnvloeden. Hij brengt met een laag batterijverbruik en een goede werking reukzin naar apps en de toestellen van gebruikers.”
https://www.youtube.com/watch?v=Ih2X5GUXUGM
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]