Radiozenders en hun reclameregies vieren dit jaar op (woensdag) 13 februari opnieuw de Wereldradiodag, zoals de UNESCO in november 2011 heeft uitgeroepen, en nodigen de industrie uit om een medium te promoten dat een sleutelrol speelt in het leven van miljoenen mensen over de hele wereld.
EGTA, dat op internationaal vlak regies van radiohuizen verenigt, verzamelde feiten en cijfers uit de hele wereld om de kracht en proliferatie van radio en audio te tonen. Enkele uittreksels:
- Radio bereikt dagelijks meer dan 70% van de bevolking in heel Europa;
- 86% van de consumenten wereldwijd luistert naar muziek op de radio;
- Podcastluisteraars besteden dagelijks één uur en 55 minuten aan het luisteren naar podcasts;
- 60% van de podcastliefhebbers heeft iets gekocht van een podcastadvertentie;
- Het aantal slimme luidsprekers in Amerikaanse huishoudens is in één jaar tijd met 78% toegenomen.
Bovendien levert radio een sterke return on investment, versterkt radio de mediamix en helpt radio merken te groeien, zegt EGTA. Ontwikkelingen in data en technologie, evenals de groei van de stemassistentie, zullen volgens de organisatie de audiobranche vooruithelpen: "2019 wordt het jaar van de audio voor luisteraars, omroepen, uitgevers en marketeers." EGTA nodigt de industrie uit om op 13 februari deze dag te vieren en deze informatie te delen op sociale netwerken met de hashtag #WorldRadioDay.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]